w.Intercom = i;Installatie Tado X op Bulex Isotwin Condens F25/30 — tado° Community

Installatie Tado X op Bulex Isotwin Condens F25/30

oi. Ik ben sedert gisteren in het bezit van een Tado X setup bestaande uit een draadloze thermostaat met bijhorende Thread Bridge (denk toch dat die zo noemt) en momenteel 2 slimme radiatorkranen.

Momenteel is de Thread Bridge op mijn boiler (een Bulex Isotwin Condens F25/30) aangesloten op de RT24V aangesloten.

Is het beter om deze op de ebus aan te sluiten of maakt het eigenlijk niet uit?

Alles functioneert maar ‘voel’ dat het anders kan/moet. Zo stel ik bv nu volgende zaken vast:
- temperatuur in de kamers gaat maar traag omhoog
- in de living staat de draadloze thermostaat met standaard thermostatische kranen. Wanneer ik in bv bureau temperatuur wil verhogen worden de radiatoren in living ook wat warm terwijl de gewenste temperatuur daar bereikt is. Dus hier zou de chauffage niet warm mogen krijgen.
- in de care en protect module stel ik vast dat er vandaag al 16u ‘stookgedrag’ geregistreerd is.

Ik geloof er in dat alles ok komt, mits mss aankopen extra radiatorknoppen. Maar ik ben heel benieuwd welke aansluiting ik mag nemen op de boiler: RT24V of ebus.

Ik verneem het graag van jullie.

Reacties

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Tado X op die ketel kan alleen on/off
    Stekker 24V=RT
    Je hebt tado kranen nodig, ook op de radiatoren in de kamer met de thermostaat.