Kamer met wandverwarming
Hi,
ik heb onlangs mijn huis verTado-ed en een bedrade thermostaat genomen. In alle kamers heb ik prima temperatuur behalve in de slaapkamer van onze zoon, dat vroeger een garage was. Daar heb ik heel hip wandverwarming genomen.
Op deze wandverwarming verdeler heb ik met de loodgieter ook een tado radiatorknop aangesloten en daar ook nog een draadloze temperatuur sensor aangehangen aangezien de wandverwarming verdeler in een andere kamer zit en je dan niet uit kan van de temperatuur.
Nou is mijn verwarring het volgende: De kamer van mijn zoon, blijft veel kouder dan de andere en komt goed niet op temperatuur. Het kan dan volgens mij aan 2 dingen liggen:
1. De CV krijgt geen seintje om te verwarmen aangezien de zitkamer (waar de thermostaat hangt) al op temperatuur is.
2. De draadloze temperatuur sensor, die wel in een room hangt is niet goed geconfigureerd.
Wat info voor bij #2: De wireless temp sensor en de thermostaat zitten samen in een kamer in de app. Als je dan naar de properties kijkt van de kamer dan staat de wireless temp sensor daar ingesteld als het measuring device. Vervolgens staat de Zone controller ingesteld op de bedrade Thermostaat in de woonkamer. Lijkt mij persoonlijk goed, maar jullie weten vast veel meer!
Als we de wireless sensor op 25 graden zetten zou ik dus verwachten dat de ketel warmte gaat aanmaken maar er gebeurt niets, pas als ik de woonkamer temperatuur verhoog begint alles weer te stromen.
Er gaat dus ergens iets mis.
Zou iemand mij verder kunnen helpen ajb?
Bij voorbaat dank!
Antwoorden
-
Is de watertoevoer van de wandverwarming juist aangesloten, en niet "achter" de klep die de watertoevoer naar de kamer regelt.0
-
Hi Douwe! Dank voor je antwoord!
Nee hij is juist aangesloten. Belangrijkste test voor mij is dat als ik de draadloze thermostaat op 25 graden zet er geen beweging komt in de warme water toevoer. Ik zou dan verwachten dat de CV aan zou gaan om aan de vraag te voldoen.
Alleen als ik de woonkamer (waar de bedrade thermostaat zit) de temperatuur omhoog gooi, dan gaat het hele zaakje draaien.0 -
Zeker weten dat het 1 kamer is, en niet twee met dezelfde naam?
Gaat de tado knop wel open als je de temp verhoogt? En zie je dezelfde temp op die knop?0 -
1 kamer, en tado gaat open dus dat is goed. Ik ga mijn monteur naar de verdeler laten kijken, kijken of die ontlucht moet worden en afgeregeld. To be continued. Bedankt zo ver!
1