w.Intercom = i;CV ketel valt uit door te weinig water in de ketel als er maar één radiator aan staat — tado° Community

CV ketel valt uit door te weinig water in de ketel als er maar één radiator aan staat

Ik heb het Tado systeem V3+ geïnstalleerd thuis maar heb een probleem als er maar één kamer verwarmd wordt. 's Nachts wil ik de baby kamer op temperatuur houden maar alle andere kamers staan dan uit. Vaak ergens halverwege de nacht houdt de CV ketel ermee op. Het is een Remeha Avanta die storingscode E9 geeft: te weinig water in de ketel. Als ik hem dan 's ochtends reset (als inmiddels meerdere radiatoren open staan) werkt alles weer prima. Ik heb alle radiatoren ontlucht en de druk is 1.8 bar. Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Reacties

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Kijk eens in het handboek van de ketel… misschien kun je het maximale vermogen bij verwarming instellen.

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Drukschakelaar van de cv ketel defect?
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Is er wel een bypass?
    Ik zou max ketelvermogen verlagen
  • Bedankt voor jullie suggesties. Ik heb het maximum toerental van de ventilator verlaagt van 42k naar 30k (dat is van 24 naar 17 kW, zie onderstaande grafiek voor conversie tussen toerental en kW). Heb ook de aanvoertemperatuur een beetje verlaagd van 75 naar 70C. Vannacht viel hij echter weer uit met error E9. Moet ik het vermogen nog verder verlagen?

Ik weet niet of er een bypass is, ik zie niks dat lijkt op de bypass bij de leidingen. Het zou kunnen dat de CV (Remeha Avanta 35c) een interne bypass heeft maar kan er niks over vinden.

Hier is een overzicht met wat ik allemaal kan instellen op de CV: https://geaskb.nl/wp-content/uploads/2019/01/Remeha-Avanta-24c-28c-35c-instellingen.pdf

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Als je wilt dat er maar 1 kamer verwarmd wordt dan zul je flink terug moeten met het vermogen…

En een bypass moet je ook hebben ja.

Tado werkt niet optimaal in dit soort situaties. Als het in 1 kamer een beetje te koud is dan wordt de kraan in die kamer een beetje open gedraaid, ipv helemaal. Daar kan de ketel niet altijd tegen.