w.Intercom = i;Thermostaat relais schakeling voor andere ruimtes dan waar deze aan is gekoppeld — tado° Community

Thermostaat relais schakeling voor andere ruimtes dan waar deze aan is gekoppeld

Ik ben zeer ontevreden over de werking van de Tado-x thermostaat:

Ik heb 4 verschillende ruimtes. Er is maar één centrale kachel in huis, en de thermostaat (relais geschakeld) hangt in één van de ruimtes, namelijk de huiskamer.
In de ochtend wil ik echter alleen de keuken verwarmen. Maar als ik de Tado-X thermostaat in de keuken op 21 graden zet, dan gebeurt er niets, want de kamer thermostaat activeert de relais schakeling niet omdat de huiskamer gewoon "uit" staat.

Wat je wil:
Als de streef themperatuur van één van de radiator thermostaten hoger is dan de werkelijke temperatuur, dan moet de Tado-x thermostaat de relais schakeling activeren.
Op deze manier gaat de kachel aan en wordt het warme water automatisch naar de juiste verwarming elementen gestuurd door de Tado-x verwarming thermostaat.

1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Check de instelling voor de zone regelaar in de app, voor al je ruimtes. Deze moet staan op het apparaat wat je ketel aan stuurt
  • Ahhhh!! Ik heb me helemaal rot gezocht! Maar het werkt dan toch gewoon! Top!!

• HGB
    HGB ✭✭✭

Hier werkt dat als de thermostaat/zoneregelaar de juiste firmware heeft. Bij 247.1 werkte het goed, maar na een update naar 251.3 ontstonden er problemen. Gelukkig kon Tado de firmware terugzetten.