w.Intercom = i;img.ProfilePhoto.ProfilePhotoMedium { padding: 10px; }Tado slimme thermostaat X op een Nefit Ecomline HR Classic — tado° Community

Tado slimme thermostaat X op een Nefit Ecomline HR Classic

Ondanks dat het al een keer behandeld is is het nog niet helemaal duidelijk voor mij.

Mijn vraag is: Om de Tado slimme thermostaat X op een Nefit Ecomline HR Classic modulerend werkend te krijgen heb ik als ik het goed begrijp de Bosch Easycontrol Adapter nodig?

Deze heb ik ook tussen mijn Tado v2 en de Nefit Ecomline HR Calssic gehad maar de Tado v2 heeft het na 7 jaar trouwe dienst begeven.

En ik wil de verwarming niet alleen aan/uit (volvermogen) laten schakelen wat volgens mij zonder de Bosch Easycontrol Adapter kan.

Hopelijk kan iemand mij duidelijkheid geven?

Alvast bedankt!

Getagd:

Beste Antwoord

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓

Je hebt nu een Tado X gekocht en die kan MINDER dan je v2 kon.

Als je een v3+ gekocht had dan had het gewoon gewerkt.

Antwoorden

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator

Het is niet zeker of het werkt. Ik zou een V3+ kopen

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Geen Bosch converter maar Nefit OT converter als je het echt wilt.
    En vol vermogen hoeft niet, je kan best max ketelvermogen verlagen in de instelling van de ketel.
  • Dankjewel voor jullie reactie,

Doet de Nefit converter niet hetzelfde als de Bosch Easycontrol Adapter?

• Andreplusplus
    Nee, die werkt andersom - maakt van een bussignaal van Nefit/Bosch een OT of on/off signaal. Je wil een OT signaal van tado omzetten naar je Nefit EMSbus signaal.
  • Dan begrijp ik niet waarom ik eerst de Tado v2 modulerend werkend had met de Bosch Easycontrol Adapter op de Nefit Ecomline HR Classic.

Nu heb ik alleen maar een nieuwe Tado X omdat de v2 defect is en nog steeds de Nefit Ecomline HR Classic.

En dan zou ik dus volgens 'Andreplusplus' de Nefit OT converter moeten gebruiken.

• Toch nog een vraagje…

Ik ga dan denk ik de Tado X ruilen voor de Tado v3+.

De Tado v3+ kan dan op de Bosch Easycontrol Adapter?

En kan die ook op de internetbridge van de Tado v2?

Sorry voor de vele vragen maar het verschil tussen de protocollen en het nieuwe protocol van de Tado X maakt het mij niet makkelijk.

Wederom alvast bedankt voor jullie reactie.

M.v.g.

Dick

• Andreplusplus
    Ik heb nog even je ketel opgezocht.
    Deze werkt met UBA bus (D24).
    Je wil dus een tado OT signaal omzetten naar UBA. Ik denk niet dat de Nefit OT converter dat kan, die maakt er EMS van.
    V2 en de mogelijkheden ken ik niet, evenmin als de Bosch easycontrol c.q. easycontrol adapter (Zijn dat misschien verschillende dingen?)
    Dus hoe het voorheen heeft gewerkt weet ik zo ook niet.