w.Intercom = i;img.ProfilePhoto.ProfilePhotoMedium { padding: 10px; }Tado: Geef gebruikers de controle over comfort én besparing! — tado° Community

Tado: Geef gebruikers de controle over comfort én besparing!

Sinds kort gebruik ik de Tado zone-regeling en over het algemeen werkt dit goed. Een van de belangrijkste redenen dat ik voor dit systeem heb gekozen, is om mijn gasverbruik te verminderen. Ik houd mijn woonkamer op 18 graden, wat voor mij een prima temperatuur is.

Echter, wanneer ik het Klimaatcomfort-scherm open, geeft de Tado-app aan dat het ‘koud’ is, terwijl de temperatuur door de middagzon oploopt tot 20 graden. Dit voelt niet logisch en lijkt vooral gericht op maximaal comfort in plaats van energiezuinig verwarmen.

Daarom wil ik graag voorstellen dat gebruikers zelf kunnen instellen wat zij als comfortabel beschouwen binnen Klimaatcomfort. Nog beter zou het zijn als de app ook tips geeft over energiebesparing, afgestemd op het gekozen profiel. Niet iedereen zit hierop te wachten, dus een flexibele aanpak met drie profielen zou ideaal zijn:

1. Maximaal comfort – zoals Klimaatcomfort nu werkt.
  2. Maximaal besparen – met inzichten en tips over hoe je efficiënt met energie omgaat.
  3. Regel het voor mij – waarbij Auto-Assist de optimale balans zoekt.

Veel Tado-gebruikers willen hun energieverbruik verminderen en minder afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen. Geef hen dan ook de tools om dit daadwerkelijk te doen!

1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Kijk in september 2021 hadden we het hier ook al over:

https://community.tado.com/nl/discussion/comment/28812

Tado doet niets met wensen en suggesties. Ze weten zelf al hoe het allemaal moet.