w.Intercom = i;img.ProfilePhoto.ProfilePhotoMedium { padding: 10px; }wat heb je nodig om tado ook de verwarming van de toekomstige electrische vloerverwarming — tado° Community

wat heb je nodig om tado ook de verwarming van de toekomstige electrische vloerverwarming

Ik wil dus mijn badkamer op gaan knappen, en naast een designraditor die vooral als handdoekenrakje moet gaan fungeren (waar dus een Tado v3+ Radiatorthermosstaatknop op komt)>
Wil ik ook een electrische mat onder de tegels leggen die als vloerverwarming moet gaan dienen.
Deze wil ik ook graag door de centrale tado app in/uit kunnen schakelen, wat moet ik dan kopen om dit mogelijk te maken met mijn Tado V3+ omgeving?

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Officieel support Tado dat niet.

Ook moet je eerst nog eens goed onderzoeken of je electrische vloerverwarming echt als verwarming werkt of alleen tegen "koude voeten".

• Natuurlijk is het tegen koude voeten, maar dan wil ik nog steeds slim schakelen en dat ding niet de hele dag of met een timertje bedienen, maar met die mooie Tado-set waar ik een klein vermogen in geinvesteerd heb.
    Bovendien is het in de winter goedkoper om die electrische mat een half uurtje aan te zetten ipv de CV installatie aan te jagen

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ja dat kan dus niet met Tado.

Dat "moet je dan maar oplossen" door je Tado te integreren met een home automation systeeem.

Is inderdaad wel jammer…

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Ik zou eerst maar eens uitrekenen wat die vloerverwarming aan electriciteit gaat kosten
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ik loop gewoon mijn badkamer in met blote voeten, 2 stappen denk ik even "oe oe" en dan voel ik er niks meer van. Is mij niet waard om een storinggevoelig systeem wat energie vreet aan te leggen om die tegels warm te houden….

Maar goed, ieder zijn/(haar?) meug.

In ieder geval kun je het niet met Tado oplossen want de temperatuursensor die bij zo'n vloer hoort kun je niet koppelen met Tado. Ja het enige wat je kunt doen is het hele vloerverwarmingsysteem met eigen thermostaat al of niet van spanning voorzien met een Tado thermostaat in de meterkast waarvan je de temperatuur heel-laag/heel-hoog schakelt (en die geen zoneregelaar heeft), maar als je dat hier moet vragen denk ik dat het geen project is om zelf (veilig) te doen. Je hebt een hulprelais nodig om het vermogen van de vloerverwarming te schakelen en moet snappen hoe je dat allemaal aansluit (veilig).

Er is wel eens eerder iemand geweest op dit forum met dit idee, kijk eens of je het met de zoekfunctie terug kunt vinden.

• Tja 150 jaar gelden hadden de meeste huizen ook geen CV installatie, maar tijden veranderen.

Ik ben ook niet van plan het zelf te doen, maar ik zoek de kennis en wetenschap om dit door iemand te laten doen die gewend is met honeywell te werken.
    ik dacht dat dit een Tado -support- forum was waar ik de benodigde info kon vinden, maar ik zal eens kijken of ik naar duitsland kan bellen.
    Want het is 1 ding om op alle berichtjes replys te willen geven, maar een ander ding om over de benodigde info te beschikken

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Dit is geen support, maar een community met medegebruikers. We doen ons best, maar weten ook niet alles, en ja, we hebben ook meningen (die je naast je neer kunt leggen)