w.Intercom = i;img.ProfilePhoto.ProfilePhotoMedium { padding: 10px; }Nieuwe Tado X user met OpenTherm koppeling — tado° Community

Nieuwe Tado X user met OpenTherm koppeling

Situatie:

- Vaillant ecoTEC exclusive VC 30CS/1-7 Solo + Boiler VIH CB 70

- my Vaillant connect module VR 940f

- door onbeschikbaarheid Vaillant VR33 OT modules —> Bulex interface Ebus-OpenTherm (0020092426)

- Tado X met bekabelde Slimme thermostaat

(Zie Pic_1)

Aansluiting:

Bulex interface (idem VR33) kan niet gekoppeld worden zoals standaard beschreven gezien OT-interface connector X32 verbinden met X31 op moederbord Vaillant eocoTEC niet lukt. Volgens VA-shop (na contact met Vaillant) mag ik die OT-interface langs de zijde van moederbord ook koppelen op X32 ipv X31.

(Zie Pic_2-3)

Bijkomend had ik ergens gelezen dat er maar 1 systeem kan gekoppeld worden om de CV-ketel aan te sturen en heb ik de Vaillant VR 940f internetmodule afgekoppeld.

(Zie Pic_4)

Ervaring:

Wat werkt wel:

Op zich lijkt het systeem globaal te werken op gebied van tijdsroosters, gekoppelde zones, geolocatie, enz…

Wat werkt niet:

Warmwaterinstelling kan niet bediend worden vanuit Tado app sinds ik de Vaillant VR 940f internetmodule heb afgekoppeld waar ik wel de warmwatertemperatuur remote kon aanpassen.

Open vragen bij werking:

Hoe kan ik weten/controleren of die OT-koppeling werkt en de CV-ketel moduleert met als doel een vermindering van mijn gasgebruik?

Zijn er instellingen die ik op de display van mijn CV-ketel nog moet doorvoeren?

(Zie Pic_5-6-7)