w.Intercom = i;img.ProfilePhoto.ProfilePhotoMedium { padding: 10px; }Vloerverwarming voor comfort in combinatie met warmtepomp — tado° Community

Vloerverwarming voor comfort in combinatie met warmtepomp

Ik verwarm al jaren de woonkamer met vloerverwarming en enkele radiatoren. We hebben een Nefit Trendline HRC30 CW5. De aansturing is met een Bosch slimme thermostaat.

Om het gasverbruik sterk te verminderen is er een Mitsubishi MFZ-KT35VG vloertype warmtepomp geïnstalleerd, die met een afstandbediening is geprogrammeerd. Dat functioneert prima. De radiatoren in de woonkamer zijn gesloten.

Daarbij moet de cv-ketel zorgen voor een comfortabele vloertemperatuur (en warm water). Dat lukt niet met de slimme thermostaat omdat de warmte van de warmtepomp de cv-ketel uitschakelt.

Ik zoek nu met Tado een oplossing waarbij de vloer ook overdag comfortabel aanvoelt. Graag advies.

Antwoorden

• Mijn suggestie is:

De Bosch slimme thermostaat vervangen we door Tado bedrade slimme thermostaat X. Die stellen we in op bv. 18,5 ° C. Overdag bepaalt de warmtepomp de kamertemperatuur. We vervangen voor de instelling van de temperatuur van de vloerverwarming de bestaande thermostaatkraan door een Tado slimme radiatorknop. Voor de koppeling gebruiken we een Tado Bridge X.

Graag zie ik reacties.

• Herres
    Herres ✭✭✭

Nefit en Tado X? Ik dacht dat dit niet wordt ondersteund.
    je wilt de bestaande thermostaatknop op de vvw vervangen door een Tadoknop? Op de vvw zit een regeling voor de temperatuur van het water. Bedoel je die? Die mag je beslist niet vervangen door een Tado knop, dan riskeer je schade aan de vloer.

Welkom!

Het lijkt erop dat je nieuw bent hier. Log in of registreer om te beginnen.