w.Intercom = i;img.ProfilePhoto.ProfilePhotoMedium { padding: 10px; }Hulp nodig bij installatie tado X ("programmer" melding) — tado° Community

Hulp nodig bij installatie tado X ("programmer" melding)

NielsNL
NielsNL

Hi,

Ik heb vorig jaar een nieuw huis gekocht en probeer nu mijn Nefit Moduline 300 thermostaat in de huiskamer te vervangen door een tado Slimme thermostaat X. Helaas loop ik tijdens de installatie tegen het onderstaande scherm aan.

Kan ik een andere thermostaat kiezen zodat ik in de app wel de volgende stappen kan zien? Of is mijn oude thermostaat niet te vervangen met de X? Geen idee wat überhaupt het verschil is tussen een programmer en een kamerthermostaat (en hoe ik dat vooraf had kunnen weten).

Mijn CV ketel is een Nefit Proline HRC 24 en zou volgens de tool op de tado site compatibel moeten zijn met de X Starters Kit.

Getagd:

Welkom!

Het lijkt erop dat je nieuw bent hier. Log in of registreer om te beginnen.

Beste Antwoord

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓

Het probleem is een beetje dat Tado vanaf X alleen nog OpenTherm en AAN/UIT ondersteunt en geen fabrikant-specifieke protocollen zoals Nefit gebruikt (aangenomen dat je geen NxT ketel hebt).

Tado wil natuurlijk nog wel enigszins verkopen en zegt dus "ja hoor is compatibel" als je ketel AAN/UIT ondersteunt. Maar dat is natuurlijk niet wat de mensen willen en verwachten… die willen modulerende regeling.

Maar dat gaat dus niet met die ketel en Tado X.

Antwoorden

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Inderdaad Tado X is niet te gebruiken met jou cv ketel
  • Aiii dat is slecht nieuws. Heb de X een paar maanden terug gekocht bij Amazon, dus terugsturen wordt waarschijnlijk lastig.

Wat gek dat tado hier zo onduidelijk over is, ik had graag voor aankoop willen weten dat X niet (volledig) compatibel is met Nefit ketels.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ja wat ik zeg, als ze klip en klaar op de site zouden zetten "let op wij ondersteunen alleen OpenTherm dus geen Bosch en Nefit" dan verkopen ze natuurlijk minder. Maar het zou wel eerlijker zijn.

• NielsNL
    NielsNL
    22 March aangepast
    Het resultaat is nu dat ik een negatieve review achterlaat op Amazon. Dat is ook niet in het belang van tado lijkt mij.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp, met het forum hier is sowieso niets mis haha

Het zou fijn zijn als tado zsm de compatibiliteitschecker op de website aanpast en volledig transparant is over welke ketels wel en niet worden ondersteund. Ik voel me redelijk belazerd nu.

Welkom!

Het lijkt erop dat je nieuw bent hier. Log in of registreer om te beginnen.