Meerdere huizen besturen
In mijn woonhuis heb ik overal TADO thermostaten. Ik verhuur ook twee vakantiehuizen en wil daar ook TADO gaan gebruiken. Het is echter niet mogelijk om meerdere huizen via 1 account in de app te beheren. Volgens TADO Support moet je voor elk huis een apart account aanmaken met een ander e-mail adres en als ik een ander account wil gebruiken moet ik uitloggen uit het ene en inloggen in het andere account. Bij het voorverwarmen van de 2 vakantiehuizen moet ik vaak handmatig de verwarming aanzetten. De huidige situatie zou dus echt onwerkbaar zijn voor mij. Ik heb X-Sense rookmelders in alle 3 de huizen die kan ik netjes in een account in de app beheren. Hetzelfde voor Shelly schakelaars. Zou zou het ook bij TADO moeten zijn.
Ik wil TADO dan ook van harte aanmoedigen om de functionaliteit toe te voegen om in één account, zonder uit- en in te loggen, meerdere huizen te kunnen besturen.
Als iemand een acceptabele workarround heeft, dan hoor ik dat ook graag.
Aanvullende vraag: Is er in TADO een API waarin ik kan koppelen aan ons boekingssysteem (Booking Experts) zodat ik de voorverwarming kan automatiseren? Is het TADO bekend dat de meeste boekingssoftware de mogelijkheid heeft om via een API integraties te bouwen?
Graag uw reactie…
NB. Support vroeg me hier mijn suggestie te posten.
Reacties
-
Deze vraag is vaker gesteld en men heeft het in al die jaren nooit gerealiseerd.
Bedenk je echter vóór je aan de gang gaat met vakantiehuizen het volgende: het is met Tado niet mogelijk om een gebruiker alleen toegang te geven tot temperatuurinstellingen of aan/afwezgheid. Iedere gebruiker die je aanmaakt heeft volledige controle over het systeem, net zoals je zelf gewend bent. Deze kan dus ook de boel herconfigureren, weer andere gebruikers uitnodigen, enz enz.
En als je de huurder geen account geeft, en deze dus alleen aan de knoppen kan draaien, kun je ook niet beperken hoe hoog hij de verwarming zet (max 25 graden). Ook melden veel gebruikers dat huurders niet snappen hoe het werkt, aan de behuizing draaien ipv aan de regelknop, en dan de hele kraan van de radiator draaien waardoor deze maximaal open gaat.
Tado is niet zo geschikt voor vakantiehuizen, en dat is niet alleen vanwege dat account probleem.
1 -
Hallo Rob, dank je voor je antwoord. Ik ben zeer tevreden over TADO in mijn huis en zou het liefst bij 1 systeem blijven, maar zoals jij het zegt is het dus niet zo aantrekkelijk. Dan moet ik op zoek naar een ander systeem dat wel geschikt is voor gebruik in vakantiehuizen. Suggesties?
0