2e bridge V3+
Op dit moment heb ik 4 draadloze thermostaten waarvan ik er drie gebruik als sensor en 7 kranen, in iedere ruimte dus een sensor en tenminste één kraan.
Nu blijkt dat een slaapkamer geen verbinding houdt met de bridge en wil ik een tweede bridge plaatsen op een aparte router in die omgeving vervolgens wil ik daar een (5e) thermostaat voor de daar aanwezige kraan plaatsen, de thermostaat als sensor hoeft alleen de kraan te bedienen niet de ketel. besef dat dit met een tweede account zal moeten maar mijn vraag is werkt het zonder tweede ketel ervan uitgaande dat de reeds aanwezige thermostaat in een andere ruimte de ketel aan stuurt.
Welkom!
Antwoorden
-
Ja dit specifieke geval is het enige wat je met 2 bridges kunt doen. Dus een losse kraan die alleen een tijdschema heeft en verder niks aanstuurt.
Maar ja, als het tijdschema niet heel variabel is was je wel veel goedkoper uit geweest met een programmeerbare kraan van de LIDL…
0 -
In dit geval moet de thermostaat (sensor) de kraan kunnen aansturen mocht iemand willen afwijken van het geprogrammeerde tijdschema maar je bedoelt waarschijnlijk hetzelfde.
0 -
Ja je hoeft hier geen thermostaat voor te nemen, het kan ook een draadloze temperatuursensor zijn.
0 -
Dat weet ik maar heb nog een thermostaat liggen en heb nu ook al in iedere ruimte een thermostaat (sensor) hangen voor bediening van de kamers, de werking is hetzelfde van die twee. totale installatie is dadelijk 5 kamers met 5 thermostaten (sensors) die de radiatorkranen in die ruimte bedienen mocht iemand dat willen.
0 -
Maar fijn dat mijn logica ook volgens jou gaat werken, ga ik er vanuit dat het werkt, thanks!
0 -
Geen idee waarom, maar je hebt echt niet in elke kamer een thermostaat/tempsensor nodig. De knop kan ook prima de temp meten en op de knop kun je de gewenste temp instellen (maar ik zou de app gebruiken)0
-
Natuurlijk kan dat en werkt dat en wij “techneuten” gebruiken dat ook, echter ben ik inmiddels achter dat niet iedereen dat vindt en het dan prettiger is om het simpel te houden met gewoon in iedere kamer naast de deur een thermostaat, vergt geen uitleg over mobile app’s of radiatorknoppen en is simpel en vooral voor iedereen duidelijk….0
-
Inmiddels werk alles inclusief een vijfde thermostaat en een tweede airco bediening via twee accounts in een app te bedienen via twee verschillende Tado apps in Homey Pro, een perfecte oplossing, alles in een overzicht en handig te programmeren en te bedienen via de app en/of stem!0