Mechanische ventilatie aansturen

Opties
Hoi, mechanische ventilatie aansturen of uitzetten, misschien een idee. :-)
0
0 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • RubeS
    Opties

    Ik dacht hier ook aan . Als je via de app met een stopcontact de ventilatieunit zou kunnen starten en stoppen en bijjkomend ventielen voor elke kamer zou hebben die kunnen gestuurd worden zoals de radiatorkranen dan kan je overdag enkel in de ruimte ventileren waar mensen zijn en 's nachts enkel in de slaapkamers. Op deze manier kan je de unit op half debiet continu laten draaien of zelfs minder als je overdag niet thuis bent. ventielen om in een kanaal te plaatsen met motor en batterijen die ze dicht stuurt wel nog niet gezien op de markt. Projectje voor Tado?

  • m72
    Opties

    Lijkt mij ook erg handig als ik de mechanische ventilatie met het slimme schema van de Tado zou kunnen aansturen.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat zijn taken voor een "home automation system". Er zijn er diverse van. Een aantal daarvan kun je koppelen aan Tado. Daarmee kun je dit soort dingen oplossen.

    Natuurlijk zou Tado zelf ook een home automation system kunnen gaan ontwerpen en verkopen, maar ik denk dat het beter is dat ze zich bij hun leest houden want de ontwikkeling binnen het huidige systeem gaat al moeizaam genoeg.