Thermostaat samen met slimme thermostaatknoppen

zandhoen
zandhoen
december 2019 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

De situatie, 

Woonkamer een slimme Wandthermostaat + 2 slimme radiatorknoppen. Een badkamer met 1 slimme radiatorknop.

Vraag: als ik in de woonkamer op de wandthermostaat de temperatuur handmatig hoger zet, gaat dan zowel in de woonkamer als in de badkamer de temperatuur omhoog? Of ziet ie de woonkamer apart van de badkamer omdat de thermostaat daar hangt.

Antwoorden

  • Je kunt de toestellen groeperen in zones. Elke zone wordt dan apart gezien. Elke kamer draait autonoom via de thermostatische koppen en of een wandthermostaat.
  • Hoi Zandhoen.
    Mag ik vragen hoe je de woonkamer ingeregeld hebt? Als je slimme kranen namelijk hun temp hebben bereikt (en dus dicht gaan) maar je thermostaat nog niet, dan staat je ketel namelijk eeuwig te stoken.
  • Ik heb nog niets ingeregeld maar heb inmiddels wel alles besteld. De vraag die ik gesteld heb kan ik nergens terugvinden op enig site of in beschrijvingen van Tado. Zou het fijn vinden dat ik niet voor verrassing kom te staan en alles nog moet uitzoeken als het geïnstalleerd is.

  • Je moet de thermostaat en de 2 radiatorknoppen in dezelfde kamer plaatsen in de app. Je kunt dan de thermostaat als het meetinstrument instellen en dan worden de 2 radiatorknoppen een soort slaaf van de thermostaat. Niet echt, want als je bij een vd 2 radatiorknoppen de temperatuur veranderdt kan dat, het geldt dan wel voor de hele kamer. Je moet de radiatorknop in de badkamer plaatsen in een aparte kamer, en die kan je de badkamer noemen. Daar kan je dan de temperatuur apart regelen en eventueel op tijd programmeren via een schema.