Radiatorknop

Opties
Hallo allemaal,

Heb onlangs tado thermostaat aangesloten en deze werkt naar behoren.

Vervolgens radiatorknop in badkamer erop gezet volledig juist geinstalleerd. Als ik de badkamer vervolgens op 24 graden instel en woonkamer de tado thermostaat op 21 blijft het op de badkamer 17 graden. Radiator word totaal niet warm dus de knop lijkt niet te werken.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Weet zeker dat de installatie goed is heb alle stappen goed doorlopen.. zou het misschien kunnen dat de geleverde radiatorknop kapot is?

Alvast bedankt.

Groet

Reacties

  • Arieanne
    Opties

    Hallo Tom

    Er zouden verschillende oorzaken kunnen zijn.

    1. De klep op de radiator in badkamer beweegt niet goed, even wat WD40 of Siliconenspray aanbrengen, en de pin een paar keer flink indrukken.
    2. Er is een geen goede verbinding tussen de Tado internetbridge en de radiatorkraan.
    3. De radiatorkraan is te krap op de radiator bevestigd en daardoor blijft de klep bijna dicht.
    4. De radiatorkraan is defect, onwaarschijnlijk, maar kan je checken door een andere kraan te bevestigen. (ik neem aan dat je er minstens 2 hebt).

    Omdat een badkamer nogal vochtig kan worden, is 1. het meest waarschijnlijk, maw de pin is wat stroef geworden.

  • Goedeavond arieanne,

    Bedankt voor je reactie. Heb de pin een aantal maal in geduwd. De knop werkt nu! De klep heb ik vandaag nieuw erop gezet. Misschien moest ie even een keer ingeduwd worden.

    Bedankt!!
  • Arieanne
    Opties

    Blij te lezen dat het allemaal goed werkt nu!

  • minipi
    Opties

    Tom hangt je thermostaat toevallig in je woonkamer, mocht dat het geval zijn dan slaat de ketel af bij 21 graden ( in de woonkamer ) en kan het in je badkamer niet warmer worden, dan het tot dan toe bereikt heeft.

  • minipi
    Opties

    Het bovenstaande commentaar van mijzelf ( minipi ) is denk ik niet op deze thermostaat van toepassing.

    Dus negeer deze.