[Released] Radiator knop tekst 180 graden draaien

De radiator knop toont bij rechtop monteren de tekst ondersteboven. Toevoegen mogelijkheid de tekst 180 graden te draaien.

14
14 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Je schijnt dus verticale knoppen te kunnen bestellen, maar dat is op de site verre van duidelijk.
  • Daarmee is de initiële vraag nog niet beantwoord. Er wordt inderdaad weinig gewag gemaakt van het bestaan van zowel horizontale als verticale radiatorknoppen.

  • Vandaag de knoppen geïnstalleerd. Hier ook display ondersteboven. Nooit geweten dat er 2 versies zijn :-( Icoontjes geloof ik wel maar een software update om de letters om te kunnen draaien moet toch geen enkel probleem zijn lijkt me. Werking draaiknop eventueel ook omgekeerd dan :-) Hoop dat de optie een keer komt. Verder superblij met de uitbreiding, eindelijk is de werkkamer apart in te stellen.
  • DaniMol
    DaniMol
    december 2020 aangepast
    In Nederlandse installaties komt het vrijwel nooit voor dat je thermostatische knoppen rechtop installeert. Dat is namelijk de ‘foute methode’ als deze knop aan de bovenzijde van de radiator zit: de warme lucht van de radiator beïnvloedt de temperatuurmeting op deze manier.

    In bijvoorbeeld Engeland zitten de radiator aansluitingen vrijwel altijd aan de onderzijde van de radiator en worden ze rechtop gemonteerd.

    Om deze reden levert Tado deze uitvoering niet in Nederland.

    Wil je dus echt graag je radiatorknoppen rechtop monteren, kan je de verticale uitvoering op Engelse webwinkels bestellen.

    Beste is radiatorkranen te gebruiken waarbij de knop horizontaal komt. In het verlengde van de radiator of de kamer in.
    Je installatie winkel(géén bouwmarkt) kan je hierover adviseren.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Het lijkt me dat als iemand het heeft over "ondersteboven" en "180 graden draaien" het niet gaat over "verticale knoppen" en "rechtop monteren" want dan zou de tekst niet 180 graden maar 90 graden gedraaid zijn.

    Ik denk dat dit gaat over de kraan op de radiator wijst naar links of naar rechts.

  • Niels2
    Niels2
    december 2020 aangepast
    Het hangt helemaal van je systeem af hoe de knoppen staan. In mijn geval staan ze overal rechtop dus. Inderdaad niet ideaal maar om nou alle kranen te vervangen daarvoor. De kamers worden prima verwarmd dus op zich kan het. Ook in het geval van horizontale plaatsing is de mogelijkheid om 180 graden te draaien handig als de radiatorknop bijvoorbeeld in een hoek zit.
  • Precies, wat Niels zegt, ik heb verschillende radiatoren waarbij de knop bovenop zit, is geen enkel probleem voor de werking. Zou fijn zijn als de temperatuur te draaien is, moet volgens mij gemakkelijk softwarematig aangepast kunnen worden.

  • Via app zou je inderdaad moeten kunnen opgeven hoe het wordt weergegeven en dan een push naar desbetreffende knop

  • SvenVB
    SvenVB ✭✭
    februari 2021 aangepast
    Hoi allemaal, is de mogelijkheid om de tekst te draaien reeds geimplementeerd?

    Ik heb per ongeluk verticale knoppen besteld, na dat beseft te hebben heb ik de horizontale besteld. Ik moet ze nog toekrijgen, maar als ik de tekst kan draaien hou ik er misschien 2 verticale bij en gaan de overige 4 terug.
  • De allerlaatste versie van onze slimme radiatorknoppen hebben een softwarefunctie om het display te draaien.


    Deze zijn nu te koop als single/duo/quattro pack via www.tado.com


    Het staat daar ook specifiek vermeld:

    "De Slimme Radiatorknoppen kunnen afhankelijk van het type radiator zowel verticaal als horizontaal worden geïnstalleerd."


    Via de instellingen in de app kunt dan het display "roteren".


    Let op: voor de temperatuurmeting is er geen enkel verschil tussen horizontaal, verticaal en de nieuwe "universele" slimme radiatorknoppen.

  • Hoe kan je nu verschil zien op de site tussen de knoppen?

  • @Jurian waarom maken jullie dat niet beschikbaar voor de bestaande knoppen? Het is gewoon een softwarematige instelling, geen unieke feature!
  • @Jwoo Het kan niet op bestaande knoppen, het display is daar niet geschikt voor. Kijk maar eens goed, het zijn niet 3 volledige 8 segmenten.

  • Jurian
    Jurian | Admin
    februari 2021 aangepast

    @Dragunov Verschil is alleen te zien in de app, waar in de instellingen een optie is om het display om te draaien.

    Voor oudere knoppen is deze instelling niet aanwezig.

    Hoe zie je het op de knop zelf: Kijk goed naar het display, de nieuwe knoppen hebben het sleuteltje, huisje, etc.. op een andere manier.

  • @Jurian Typisch een voorbeeld van niet doordacht design wat mij betreft. Hoeveel microcent zou daar nu mee bespaard zijn?

    Maar goed, het is helder. Dank.