Energie kosten verdubbeld sinds ik Tado heb

Goededag,

We hebben vorig jaar al onze 8 radiator kranen vervangen voor Tado Radiator kranen. Dit aangezien de Tado termostaat helaas niet compatible was met onze VAG 3000. We hadden gehoopt op kosten besparing aangezien we de termostaat altijd uit vergaten te zetten maar het tegengestelde is waar. Afgelopen maand waren de kosten voor ons gas €354,13 (en dan koken we electrisch). Ik vindt dit erg vreemd aangezien we dubbel glas hebben en ook GEOFENCE hebben aanstaan en gebruiken.

Wat wel vreemd is is dat het vaak 24 graden in de kamer is, terwijl de tado op 21 staat ingesteld. Ook staat de boiler erg vaak aan. Toch vind ik het vreemd, aangezien de oude radiator kranen altijd (half) open stonden en deze dus wel regelmatig dicht gaan.

Mijn gevoel zegt dat dit komt doordat de regelaar van de CV totaal niet communiceert met de Tado radiator. En het "sla aan als er vraag is" principe wordt overrulled door de kamer termostaat ofzo.

Is het mogelijk om het hele regelsysteem van de termostaat los te koppelen. En de Tado temostaat opnieuw aan te schaffen en direct met de CV / Boiler te koppelen? Hij is niet compatible met de termostaat / warmteregelaar etc. Maar dat kan er toch allemaal tussenuit als ik volledig Tado gebruikt? Of is dit iets te makkelijk gedacht?

Iets meer informatie over de huidige setup:

-----------

  • Cenvax VAG 3000 termostaat
  • Gekoppeld met een Cenvax BC 130 buitenregelaar
  • Remeha Gas 1d XR ketel
  • 4 radiatoren in woonkamer met Tado radiator knop (in de kamer waar de VAG 3000 hangt)



Beste Antwoord

Antwoorden

  • Hoi Michael.

    Ik heb contact met support gehad. En ze hebben inderdaad de instellingen doorgenomen. Ik heb ook veel online gelezen en het er toch op gewaagd om de hele VAG3000 er tussen uit te halen.

    Het lijkt nu allemaal iets normalen. Voornamelijk omdat de radiatoren nu (via de thermostaat) de boiler kunnen triggeren.

    Volgende maand zullen we weten of idd ook de kosten zijn gedaald. Ik hoop het.

    Dank voor alle support.