Is de thermostaat (V3) zonder printplaat aan te sluiten (Vaillant VHR NL 25-30/5-5 R2)?

Opties

Volgens het Cv-bedrijf niet en moet ik deze separaat bestellen (Vaillant Opentherm Module VR33)? Bovendien stelde hij dat de thermostaat een bepaald geluid dient te maken bij instellingen (tik o.i.d.), maar omdat dit niet het geval is, stelt hij dat de thermostaat kapot is. Hij had namelijk wel zelf een printplaat mee maar kreeg het nog steeds niet aan de praat. Klopt dit of had hij er te weinig verstand van?

Ik hoor graag en alvast bedankt!

Antwoorden

  • Huupie
    Opties

    Kijk even of de ketel de vaillant ebus ondersteund. Dan daarop aansluiten. In de handleiding van Tado moet de VR33 module juist afgekoppeld worden. Als er geen ebus wordt ondersteund wordt de thermostaat een aan/uit thermostaat en hoor je inderdaad tik.

  • Ridder
    Opties

    Ik heb eeb VHR NL 18/22 met (naar later bleek) een VR33 module.

    Je kan helaas de installatie bij Tado niet meer wisselen van "zonder module " naar "met module"

    Aan/uit thermostaat zat aan moederbord CV op 3 en 4 en die ga ik op + en - zetten en dan VR33 loskoppelen (bij X31) hopen dat het dan werkt.

    Tips zijn welkom!


  • Ridder
    Opties

    Weer alles aangesloten.....weer werkt het niet....de circ. pomp draait niet en blijft in "naloop" staan.....en doet dan dus niets.

    Nog ff en de Tado gaat uit het raam!

    Gelukkig nog wel warm water.....

  • Ridder
    Opties

    Zojuist is printplaat van ketel vervangen.....morgen een nieuwe en laatste poging om de Tado te plaatsen.

  • Ridder
    Opties

    Na contact met Tado blijkt dus dat de thermostaat van 3 en 4 naar +en - moet en dat er een brug moet tussen 3 en 4 , en dat de ketel aangesloten moet worden op + en - aan de Tado.

    Tevens heeft men iets veranderd aan de settings in de Tado (ik neem aan dat ie nog op aan /uit stond omdat ie af en toe klikte....)

    Morgen gaan we het zien.