Verwarming

Opties

Situatiebeschrijving:

Mijn huis heeft in alle vertrekken vloerverwarming. De vloerverwarming wordt ,per vertrek , geregeld door een thermostaat die , bij warmtevraag , een radiografisch signaal uitzend. Dit signaal word via een ontvanger doorgestuurd naar een verdeelkastje ( Honeywell ) die het weer omzet naar een elektrische stroom die vervolgens de thermostaatkraan opent of sluit. De thermostaatkranen zijn alle ( 11 stuks ) op een warmteverdeelunit van het merk Therminon gemonteerd.

vraag: kan ik mijn huidige systeem ombouwen met Tado- apparatuur .

Beste Antwoord

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    De thermostaat knoppen zijn echt ontworpen om aan een radiator te hangen. Het is een simpele maar doeltreffende oplossing om op die manier alle ruimtes apart te verwarmen. De thermostaat knop meet ook zelf de temperatuur.
    Iets wat goed werkt maar je meet de temperatuur echt naast de verwarming. Echt mooi geregeld krijg je het niet. Voor een slaapkamer maakt dat ook niet zoveel uit.
    In jouw situatie (lijkt mij) dat je in elke ruimte een losse slimme thermostaat zal moeten ophangen die gekoppeld zit aan de slimme thermostaat knop.
    In zijn geheel zal dit een hele dure oplossing worden. Het zal zeker werken.
  • Knaapje
    Opties
    Dit soort thermostaten hebben helemaal geen zin bij nieuwe woningen.
    De goed geïsoleerde nieuwe woningen met volledig vloerverwarming, hebben een trage reactie snelheid.

    Het goedkoopste stoken, is de kachel altijd aan te laten staan op een constante temperatuur. Hierdoor hoeft het ketel water bijvoorbeeld niet warmer hoeft te worden dan bijvoorbeeld 50 graden.

    Dit principe heet laagtemperatuur verwarming, en is de verwarming van de toekomst gezien we van het gas af gaan, richting warmtepompen.

    Het continu pendelen van de ketel naar bijvoorbeeld 70-80 graden, en weer afkoelen kost veel meer energie.
    Daarom zijn sowieso de nieuwe ketels modulerend en werken trager.

    Bij nieuwe woningen zijn dit soort producten onzin. Dit vertellen de slimme thermostaat fabrikanten niet.
  • grunn84
    Opties

    Hoi ik heb een nieuwe cv ketel en valt me op dat de Tado themostaat heel erg aan het pendelen is,

    Ik heb de cv vermogen na beneden gezet, maar dat helpt nikt me cv installatie is ook echt in geregeld,

    ik heb een aanvoer censor op me aan voer buis,

    de Tado v3 thermostaat staat ook echt op modulerend

    intergas xtreme 30 😊

  • Leuk om te zien dat je met domoticz het stookgedrag monitort.
    Zal binnenkort ook een plaatje sturen van mijn stookgedrag met de Remeha avanta ace nieuw model. Op zich gedraagt deze zich rustig. Wel de pomp handmatig op 60% gezet. Met de fibaro module 6 sensoren geplaatst.