Betere werking Geolocatie vs uitzetten CV ketel.

Opties

Sinds 3 maand de TADO 'slimme' Thermostaat... ben er zeer blij mee behalve dat het net niet slim genoeg is.

Zeer benieuwd of TADO iets doet met deze, voor mij, zeer gemiste optie !!

Ik heb de volgende situatie :

Slimme schema staat ingesteld als volgt,

00:00 - 10:00 op 16gr.

10:00 - 22:00 op 18gr.

22:00 - 00:00 op 16gr

Echter soms wil ik de verwarming even op 22 gr zetten ivm douchen of dat er bezoek komt en zet de TADO thermostaat dan handmatig of via Siri op 22 graden.

Nu het probleem : als ik van huis wegga (ik betaal voor Geolocatie doorgifte) dan blijft de CV ketel doorstoken op die 22 gr. Dan zou je verwachten dat TADO via Geolocatie ziet dat ik buiten de 500mtr ingestelde cirkel kom en dat hij de TADO 'slimme' thermostaat dan de afwezigheidstemperatuur insteld (in mijn geval 15gr). Echter doet hij dat niet en blijft doorstoken op 22 graden.

Natuurlijk moet ik eraan denken om de temperatuur terug te zetten naar 18gr., maar ik heb niet voor niks de TADO aangeschaft om mij van dit 'eraan denken' te verlossen.

Ik zou derhalve een extra 'aan/uit' knop willen in het afwezigheidsmenu dat als je buiten de gestelde cirkel komt en niemand is thuis meer aanwezig de temperatuur dan naar die ingestelde afwezigheid gaat.

Wie mist deze optie ook of heeft aanvulling hierop ?

7
7 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • doolleon
    Opties
    Inderdaad, terechte en goede vraag. De mogelijkheden van verwarmen zijn echt zeer beperkt. Het zou mooi zijn als er algoritmes komen die ontlasten en de beste manier van verwarmen voorstellen of automatisch oppakken.