Thuis Technische vragen

Conflict Tado-bridge met kpn-televisie

Hallo allen,

Sinds ik onlangs verhuisd ben, is er een probleem met televisie kijken (digitale televisie (kpn) ). Dit probleem is er niet als ik de bridge uit het modem haal.

De setup:

• glasvezelnetwerk
  • experia box v10, met daarin gestoken de tado bridge
  • 3 maal DVS (draadloze verbinding netwerk via stopcotact)
  • tv-ontvanger en televisie

Gedurende twee weken hardnekkige problemen met televisie kijken (divers zoals “zender niet beschikbaar”, software niet bij kunnen werken, in een loop zitten; tv-ontvanger reset —> software bijwerken —> opnieuw opstarten —> software bijwerken —> opnieuw opstarten.

modem gereset, ook in combi met reset tv-ontvanger.

Vanmorgen de monteur van KPN in huis, en die ontdekte een 1-op-1 relatie met de bridge in het modem: bridge erin —> foutmelding tv, bridge eruit —> tv doet het weer.

In mijn oude huis had ik bijna dezelfde setup: daar had ik een bekabeld netwerk en wifi-versterkers, hier heb ik een draadloos netwerk via het electriciteitsnet met DVS.

Mijn boerenverstand zegt dat het gaat om de combinatie van tado-bridge met DVS, maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Reacties

• Als je vermoedt dat het een conflict is tussen de DVS en de bridge, schakel dan de DVS even uit, en dan alleen de bridge en de TV kabels aansluiten in de ethernet poorten van je router. Werkt het dan wel?

• Ik heb eerder - na een vastloper van de tv-ontvanger - de tv-ontvanger aangesloten aan de router zónder DVS. Toen kon de installatie van de software gewoon doorgaan. Ik heb vervolgens de tv-ontvanger en alle onderdelen teruggeplaatst (dus ook de DVS-en) en kon gewoon tv kijken. Pas een paar dagen later blokkeerde het hele zwikkie opnieuw.

• Het lijkt wel een probleem van de DHCP server op de experia modem/router. Misschien moet je proberen de bridge een vast IP adres geven op de router.

Log In of Registreer om te reageren.