Thermostaatknoppen blijven door verwarmen

In de ruimte waar alleen de thermostaatknoppen zijn gemonteerd blijft te temperatuur vaak door verwarmen. Bv de temperatuur staat ingesteld op 21 Gr. Volgens de app is de temperatuur 22gr. Maar blijft aangeven "verwarmen naar 21gr". Hoe kan dit. Hier bespaar je niet echt op de kosten

Antwoorden

  • Hallo ,

    Neem contact op met ons ondersteuningsteam via het contactformulier:

    Of via onze Live Chat (gele chatbox linksonder):

    Vriendelijke groeten,

    Joey

  • Hier hetzelfde probleem - thermostaatknop op ksmer staat op 18 ingesteld - is inmiddels 21 graden en nog steeds ‘verwarmen nasr’. Ik merk dat de verwarming steeds aangaat
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    "verwarmen naar" wil niets zeggen, dat vertelt alleen dat dat de ingestelde temperatuur is, niet dat de verwarming op dat moment draait of dat de werkelijke temperatuur daar onder ligt.

    Als je je systeem wilt laten onderzoeken moet je die link volgen die Joey geplaatst heeft. Dit forum is alleen voor onderlinge discussie over mogelijkheden en onmogelijkheden, niet om storingen of problemen op te lossen waar alleen Tado wat aan kan doen.

  • Hoi Rob,

    Dat klopt niet helemaal wat je zegt. "verwarmen naar" is het systeem nog steeds aan het verwarmen. Is de temperatuur bereikt komt de melding "ingesteld op".

    Mijn vraag was ook niet om het systeem te onderzoeken zoals jij dat interpreteert, maar gewoon een technische vraag met de hoop dat iemand eenzelfde ervaring heeft gehad en hier een antwoord op kan geven. En dit forum is er zeker ook om problemen op te lossen. Anders krijg jij het wel heel erg druk met dit soort berichten te plaatsen bij mensen die opzoek zijn naar een oplossing.
    Misschien handig als je eerst het eerste bericht op dit forum leest.
  • Correct zandhoen ik heb zelf gecobstateerd dat bij een hoger bereikte temperatuur dan ingesteld met de Tado thermostaatkraan, die thermostaatkraan toch mijn verwarming aanstuurt - die zone staat op ‘verwarmen naar’ terwijl mijn andere zones gewoon op ‘ingesteld op’ staan. Temperatuur was in die zone al 21 terwijl 19 stond ingesteld. Dus lijkt me niet een korststondige overshoot om de temperstuur zo constant mogelijk te houden. Heeft iemand (tado) hier een verklaring voor