Een groep met kamers, zodat je voor die groep de temperatuur snel kunt aanpassen

Opties

Als je nu de temperatuur in je huis handmatig aan wilt passen, omdat je eerder of later thuiskomt, moet je (in mijn geval) voor meerdere kamers de temperatuur aanpassen: in de hal, keuken, kamer, etc. Dat is nogal een gedoe.

Het zou makkelijk zijn als je groepen met meerdere kamers aan kunt maken. Als je eerder thuis komt kun je dan eenvoudig van één groep de temperatuur aanpassen.

Bij de instelling van de groep zou je aan kunnen geven welke temperatuur aangehouden moet worden (de temperatuur die je bij de groep instelt, bijvoorbeeld 21 graden voor alle kamers in die groep, of de temperaturen die per kamer in het slimme schema staan ingesteld).

Ik begrijp dat mijn behoefte ook enigszins opgelost kan worden door Geolocatie te gebruiken, maar als je zelf wat meer grip wilt hebben en van het handmatige bent is het kunnen maken van groepen een waardevolle aanvulling.

8
8 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Lijkt mij ook een prima idee. Hetzelfde ervaar ik ook. Ik werk ook niet met geolocatie omdat dit voor mijn gewoon niet werkt.
    Ook het slimme schema koppelen aan meerdere ruimtes zou enorm handig zijn.
    Als ik een ander ritme heb door gedeelde voogdij met mijn kinderen moet ik elke week alle ruimtes apart omzetten naar een ander schema.
  • doolleon
    Opties
    Goed idee. Of de mogelijkheid om het gehele huis op eco-comfort-warm te verwarmen waarin meteen het gehele huis wat sneller warm wordt.
  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    Inderdaad, zeker met geofencing dat je dan bv bepaalde kamers verwarmt

  • Freerk
    Opties

    Ben nieuwe gebruiker, maar verbaas mij eigenlijk dat dit soort "handigheidjes" er niet in zit. Dus, graag dit toevoegen.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Inmiddels is er toch de mogelijkheid om met 1 handeling de status op THUIS of AFWEZIG te zetten?

    Als je schema voor iedere kamer is ingevoerd en je zet de status op AFWEZIG dan gaat de verwarming overal in een keer uit en als je hem op THUIS zet dan gaat ie overal weer aan.

    Een verfraaiing zou zijn als je aparte groepen met een aparte thuis/afwezig status kon maken zodat de verwarming in een bepaalde kamer alleen aangaat als de gebruiker(s) van die specifieke kamer thuis is/zijn, en daarnaast blijft er de wens voor veel betere schema's die rekening kunnen houden met bijv ploegendiensten, vrije dag om de 2 weken, feestdagen enz enz.

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    Programma moet ook niet te ingewikkeld worden natuurlijk, dat het een onoverzichtelijk iets wordt...

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    april 2020 aangepast
    Opties

    *mag worden verwijderd*