Temperatuur niet in te stellen

Hallo.

SInds kort heb ik een radiatorknop met internetbridge in gebruik genomen op mijn zolder-slaapkamer. Hier stond namelijk altijd de radiator open, ook als de ramen open staan. Dat is zonde natuurlijk, dus vandaar de tado.

De ketel stookt het water tot ongeveer 75 graden en de radiator wordt ongeveer 70 graden. Zodra de temperatuur in de radiator oploopt, zegt de tado dat het al minstens 25 graden is en draait de kraan dicht. In de rest van de kamer is het nog lang geen 25 graden. Nu heb ik de temperatuur van de knop met 20 graden verlaagd, zodat de knop 'open' blijft, maar nu gaat hij alsnog open op momenten dat ik het dus niet wil, omdat het dan ineens weer veel te koud zou zijn volgens de knop.

Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb nog 8 radiatoren in mijn woning die ik eventueel wil voorzien van een tado knop, maar op deze manier werkt het niet natuurlijk. En ik ben ook niet van plan om voor iedere ruimte een dure thermostaat aan te schaffen. Zou er niet een losse temperatuurmeter moeten zijn die je verder van de radiator kunt plaatsen, want volgens mij kan de knop nu niet goed meten omdat deze dus te dicht bij de warmtebron meet.

Antwoorden

  • HGB
    HGB ✭✭✭
    februari 2020 aangepast
    Zoek naar "losse temperatuurvoeler" in deze community. Nog veel meer verzoeken voor een oplossing op de Engelse Tado community. Zoek daar naar "external temperature sensor".
    Ook veel informatie op het Tado forum op gathering.tweakers.net over de tekortkomingen van de radiatorthermostaten. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1661437
  • Okee, bedankt voor je reactie.

    Als er al 3 jaar om wordt gevraagd en ze reageren daar niet (officieel) op, dan werkt dit product voor mij in ieder geval niet.

    Zonde, want het lijkt een leuk systeem....

  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Prima systeem, maar met tekortkomingen in sommige situaties.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Je moet er rekening mee houden dat Tado niets of bijna niets doet met klantenwensen.