Thermostaat aansluiten op Honeywell VC8015

Opties

Ik wil de Tado V3+ thermostaat aansluiten op een Honeywell VC8015, welke de stadsverwarming aanstuurt. Nu heb ik op de Tado gezien dat er een NC/NO en Common aansluiting is (voor relais aansturing). Welke draad uit bovenstaand schema sluit ik nu aan op common en welke op NC of NO (ik neem aan dat het of NO of NC is)?

Beste Antwoord

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Ipv de originele thermostaat (2 draden) sluit je de Tado aan met de contacten COM en NO. Het maakt niet uit welke draad aan COM en welke aan NO zit. NC gebruik je niet.

Antwoorden

  • Rob2, super dank voor je snelle antwoord!

  • evroekel
    evroekel
    oktober 2020 aangepast
    Opties

    Goeie tips! Weten jullie toevallig ook welke configuratie je dan moet toepassen heb namelijk ook stadsverwarming en dezelfde klep.

    Inmiddels gevonden, dus voor wie het in de toekomst zoekt:


  • OEO
    Opties

    Hi @evroekel

    How do I get to this screen in order to config the Smart Thermostat?

    When I click on the device I have Temperature and Hot Water Temprature

  • Hi @evroekel . Ik ga hetzelfde installeren in Almere en zou graag nog even double checken. Deze thermostaat kan nu je stadswarmte schakelen, ook als een radiator elders in huis (bv op zolder) warmte nodig heeft? Ook als de woonkamer zelf al op temperatuur is?

    Alvast dank!
  • Andreplusplus
    Opties
    @dutchminator Ja, daar is Tado voor bedoeld.
  • RobDP
    RobDP
    oktober 2022 aangepast
    Opties

    Goedenavond,

    ik heb een vraag over deze setting. Heb ook stadsverwarming en recent vloerverwarming laten aanleggen. Heb het zoals hierboven beschreven aangesloten. Mijn Tado is via 2 draden gekoppeld aan mijn VC8015 willekeurige draad in de NO & COM

    Echter ik krijg de tweewegklep alleen in vragende stand, wanneer ik mijn temperatuur naar beneden doe.

    Weet iemand waar dat aan kan liggen ?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan heb je ofwel een klep die dicht gaat als er spanning op komt, ofwel je hebt hem op NC aangesloten ipv NO.

    Mocht hij echt verkeerd om werken verplaats dan de draad van NO naar NC.

  • RobDP
    Opties
    Yes, hij werkt 🥳. Issue lag bij mij. Ik had foutje gemaakt met de draden.
  • Dankzij jullie uitleg is het bij mij thuis ook gelukt. Dank!
  • Nikitas
    Opties

    @Rob2 I have the same system. Few more clarification questions on this topic as I am an amateur:

    The above instructions hold also for the wireless receiver (see below) right?

    The following pictures depict the cables of Honeywell VC8015:

    So you say that it doesn't matter which of these cables are connected to COM and which to NO correct?

    From the operational point of view, should I just remove the white plastic part of the above image and connect the cables directly to the wireless receiver. Or I should establish a connection with a cable clamp (kabelklem)?