Cv-ketel slaat aan en gaat niet meer uit

Opties
Hallo, ik heb de volgende vraag.
Ik heb de slimme thermostaat rechtstreeks met bedrading aangesloten op mijn Intergas kompakt HR ketel.

Alle slimme radiatorkranen staan in verbinding met de app en alles is wat dat betreft werkzaam en zichtbaar, ook de WiFi is ok.

Maar zodra ik de thermostaat v3 vastklink op de wand begint de cv ketel vol gas te verwarmen en stopt niet meer. Ook niet indien ik alle radiator kranen op off zet (handmatig of via de app) de ketel blijft verwarmen. Hij gaat alleen uit indien ik de slimme thermostaat van de wand haal.
De bedrading rood en blauw heb ik al omgedraaid van - naar + en zo ook bij de ketel.
Ik had/heb de Toon thermostaat die goed werkte.

Het lijkt erop dat de slimme thermostaat niet communiceert met de cv ketel tenzij ik hem op of van de wand haal/demonteer

Heeft iemand een idee of tip voor me wat te doen?
Met vriendelijke Groet,
Jim

Antwoorden

  • MickelMoen
    Opties

    Ik zou de helpdesk eerst eens vragen.

  • Don
    Opties
    Ik heb hetzelfde probleem, alle kranen dicht maar blijft verwarmen. Is hier reeds een oplossing voor?
  • Hetzelfde probleem
    Heeft iemand er al een oplossing voor
  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    Helpdesk probleem voorleggen, zij zullen wss instelling veranderen in thermostaat

  • Hier hetzelfde probleem, heeft iemand al reactie gehad van de helpdesk?

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    De fabrieksinstelling van de Tado thermostaat is relais (aan- uit). Als je de draden op + en - aansluit moet de thermostaat dus op modulerend gezet worden. Volg daarvoor de wizzard. Als dat allemaal goed staat dan zou het nog kunnen helpen om de cv ketel uit te zetten en weer aan zodat de ketel bij de start het juiste signaal van de thermostaat oppakt.

  • Vinnie
    Opties
    Heeft iemand al een oplossing?
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Dit soort problemen ontstaan door verkeerde aansluiting tussen ketel en thermostaat, of door verkeerde configuratie van de Tado thermostaat.
    Volg de configuratie wizzards van Tado, dan komt het bijna altijd goed.
  • Atom
    Opties

    Ik heb hetzelfde probleem, de configuratie opdrachten voldaan, maar krtel blijft aanstaan

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    De mensen die dat beweren die komen een paar dagen later meestal met "uiteindelijk bleek dat ik toch wat fout gedaan had" (of laten niets meer van zich horen)...

  • Atom
    Opties

    Ik heb het probleem via een installateur moeten oplossen, het bleek dat mijn cv op relais stond en nu naar open therm moest worden gezet in de cv zelf. Hij heeft ook meteen modulerend ingesteld, nu werkt alles weer, kostte wel 133€

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je de wizard gebruikt had was je bij Tado ook op relais bedrijf uitgekomen... dat is niet optimaal natuurlijk maar dan zou het wel gewerkt hebben.

    Overigens is de standaard instelling van die ketel "automatisch" en detecteert ie zelf of ie relais of opentherm moet doen op het moment dat je de spanning eraf gehaald hebt en terug op gezet, maar dat heb je natuurlijk gedaan. Toch?