Mijn thermostaatknop fibrileert

Opties

Beste tado,

Vanochtend gewekt door een bonkend geluid: één van de thermostaatknoppen stond met een frequentie van ongeveer 3 Hz te bonken.

Ik heb het ongeveer 1 minuut laten voortduren en toen maar besloten om in te grijpen, ook om de batterij te sparen.

Knop erafgedraaid en weer terug: helpt niet, fibrilatie hervat zich.

Knop met de hand naar "UIT" gedraaid: dat helpt wel, vervolgens normale temperatuur ingesteld en alles was weer in orde.

Detail: de knop zit op een Jaga hybrid low-temperature convector. Alle convectoren zijn parallel op de warmwatervoorzieniong (55 graden) aangesloten. Sommigen bevinden zich in dezelfde ruimte, anderen in apart gestuurde ruimtes.

Ander detail: dit is niet de eerste keer. Ik heb vijf tado knoppen die allen zo nu en dan dit gedrag vertonen.

Hoe is dit te voorkomen?

Reacties

  • HGB
    HGB ✭✭✭
    maart 2020 aangepast
    Opties
    Ontstaat bet bonkend geluid niet doordat er maar één radiator open staat en deze de aanvoer niet kan verwerken? Ik heb dit ook gehad toen de bypass niet goed stond afgesteld en er geen tweede radiator open stond.
    Zie ook de post verderop over 'hels kabaal'.
  • De nieuwe Tado thermostaat kranen waren pas geïnstalleerd en wij zijn deze ochtend opgestaan met een geratel van je welste . Ik zal de bypass zeker eens bijdraaien, benieuwd of dit het probleem zal oplossen.

  • Webarcher
    Opties

    Ik ervaar ook af en toe dat 1 van de Tado knoppen het geluid van een klopboormachine maken. Alle kranen zijn 100% zeker weten in de goede stroomrichting aangesloten. Op bijgaande foto staat ook mijn ByPass in het CV systeem. Heeft deze herrie dan te maken met de instelling van de ByPass?

  • Andreplusplus
    Opties
    @Webarcher de plaats van je bypass is veel te dicht bij de ketel. Aanbevolen wordt minimaal 6 meter buislengte.