CV ketel blijft draaien na installeren extensie kit.

Hallo Heren,

Eventueel kunnen jullie mij op korte termijn helpen. Ik heb een tijdje de volgende opzet gehad:

  • Kamerthermostaat beneden (vloerverwarming)
  • Elke radiator boven slimme radiator knoppen

Hierdoor werd het beneden veel te warm i.v.m. de vloerverwarming blijft doorwarmen als er vraag van de slimme radiator knoppen komt. Voorstel van Tado plaatsen van Zone klep en extensie kit. Dit heb ik uitgevoerd echter blijft de CV nu draaien en warmte afgeven.

Ik krijg het volgende niet voor elkaar:

  • Slimme thermostaat veranderen in draadloos? nadat de instellingen heb aangepast blijft het vinkje van draadloos in het menu op een kruisje staan.
  • Waarom blijft de cv ketel draaien op CV water?

extra info:

Extensie kit:

  •  In de Kombi Kompakt HReco 36 heb ik de thermostaat aangesloten op klem 11&12 voor opentherm
  • Op de extensie kit heb ik de de plus en min aangesloten
  • Extensie kit extra voeding (230 v) aangesloten op de L/N

Zone klep

  • zone klep in geplaats zoals aangegeven door jullie en aangesloten op de slimme thermostaat met NO en Com (deze werkt en heb ik voordetijd getest)

Simme radiator knoppen: 

  • Deze heb ik al een keer volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. 

Slimme thermostaat:

  • Lukt mij niet om draadloos te koppelen met de Extensie kit.


Reacties

  • Heb hetzelfde probleem


    Starterkit (bridge en slimme thermostaat) werken prima via opentherm met de intergas ketel. Maar omdat ik ook een vloerverwarming moet/wil aansturen heb ik een extensie kit ertussen geplaatst. Hierdoor kan de slimme thermostaat als losse temperatuur meter werken en het relais schakelen voor de zoneklep/pomp


    Maar: Ondanks dat ik alle koppelingen en instellingen volgens de handleiding heb gedaan blijft de ketel stoken. Zodra het extensiekit op de klemmetjes gezet wordt slaat de ketel aan en gaat nooit meer uit. Blijkbaar wordt er gen opentherm gepraat?

    Heb een support vraag ingediend maar nog geen reactie. Dit is flink vervelend

  • Hier ook hetzelfde probleem, ben zeer benieuwd naar het antwoord / oplossing.

  • Heb je de handleiding voor installateurs geraadpleegd ?

    Zie bij 'Nederlands'

  • Wanneer de wilt dat de Slimme Thermostaat de Extensiekit aanstuurt om de verwarmingsketel opdrachten te geven zal je ook het installateurs menu in de Slimme Thermostaat moeten aanpassen

  • Ik probeer de thermostaat via het installateurs menu in te stellen precies zoals in de handleiding beschreven staat maar als ik de instellingen dan op wil slaan geeft de thermostaat een fail aan. De thermostaat kan daarmee niet verbonden met de extensiekit. Ik heb Tado vorige week zaterdag al deze vraag gesteld maar helaas nog geen antwoord. Vandaag vraag nog een keer herhaald maar misschien heeft iemand anders een antwoord.