tado° slimme thermostaat v3+ , aansluiten draden

Opties

Info CV: CV is een Vaillant NL 35-35 / 5-5 R4


Heb in eerste instantie handleiding stappen doorlopen via app en alles zo aangesloten , op thermostaat de draden op NO en COM. Hierna helaas geen verwarming in huis.

Daarna draden aangesloten op plus en min , allebei geprobeerd. De verwarming springt aan maar blijft branden , wordt bloedheet. Het stopt niet bij de ingestelde temperatuur.


Wat is de juiste manier van aansluiten?

Antwoorden

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    Is een Vaillant ketel zo te zien, die moet je op de E-bus aansluiten, rode blok rechtsonder eerste foto en brugje op je je 24V RT

  • Michael
    Michael ✭✭✭
    Opties

    Hallo Hans,

    De software driver moet ook nog naar behoren worden geconfigureerd en de V33 module moet waarschijnlijk worden losgekoppeld. Wij raden altijd aan om de stap voor stap instructies te volgen zodat alles duidelijk is, als je deze niet hebt kunnen verkrijgen neem dan contact op met onze chat support.

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    Anders zal Tado dat zel we configureren als het niet lukt.

    Maar op de foto is te zien dat de draden ook niet juist zijn aangesloten

  • HansTado
    Opties

    Vaillant ketel Eo Tec Plus


    Heb nu op de E-bus aangesloten, rode blok en brugje op je je 24V.

    Verwarming gaat omhoog en omlaag. Heb 10 tado radiotorknoppen op diversen kamers gemonterd en verbonden. Allemaal gelukt.

    Alles op 16 graden gezet.

    Probleem nu is als ik woonkamer aanzet naar bijv.22 graden en overige kamers staan p 16 graden nog dan gaat naast woonkamer ook nog slaapkamer en studeerkamer verwarmen. (29 graden) . Dit is dus net de bedoeling.

    Hoe los ik dit op?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Kranen goed monteren, let ook op het tussenstukje voor het pinnetje.

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    Hier zal ik nog 6 nieuwe stukken steken met nieuwe pipet, zo hoef ik geen adapters te gebruiken om de Tado kranen te monteren

  • HansTado
    Opties

    Rob, gechecked zit er goed op.


    Dragonov, wat bedoel je precies?

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    april 2020 aangepast
    Opties

    Eigenlijk het T-stuk (radiatorventiel), die steek je dus ipv je oude ventiel.

    Maar je kan er direct nemen met juiste schroefdraad, zodat de Tado kraan direct past zonder adapters.

    Moet je wel het water aflaten van systeem, nadien terug vullen en ontluchten.

    Hier zijn er toen we het huis kochten twee radiatorventielen al met juiste diameter, heb er nog zes te gaan en zes kranen te monteren, maar dan heb ik in feite de beste verbinding zonder dat ik adapters moet gebruiken die na verloop van tijd misschien stuk kunnen gaan (kunststof)