Uitschakelen verwarming/ thermostaat

Opties
Ik heb sinds kort de Tado thermostaat en radiatorknoppen. Ik ben erg tevreden. Maar het is nu mooi weer en ik wil de verwarming graag uitschakelen. Hoe doe ik dat?

Beste Antwoord

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Ik heb een slim schema gebruikt en daar alle temperaturen laag gezet. Niet de meest handige oplossing maar het werkt.
    Er zijn al heel wat topics aangemaakt voor meer schema’s die zelf in te richten zijn.
    Dat is mijn enige minpunt van het systeem. Verder ben ik dik tevreden
  • MickelMoen
    Opties

    Ik zet met dit mooie weer tado op afwezig voor de tijden op de dag dat dat kan. Dan gaat ook mijn heet water uit, dus die zet ik dan meteen weer aan.

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    Ketel hier ondersteunt zomermodus. Dus zou een kleintje zijn als thermostaat dit commando doorstuurt naar ketel

  • Michael
    Michael ✭✭✭
    Opties

    @MickelMoen een goede tip, houd er wel rekening mee dat de aangehouden temperatuur afhangt hoe de voorverwarmoptie staat ingesteld; uit (de ingestelde minimum temperatuur wordt dan standaard aangehouden), eco, balans, of comfort

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    En hoe zet je dat uit op uit, eco, balans of comfort?

    Bedankt!

  • MickelMoen
    Opties

    Michael,


    eco, balans of comfort?????

    Wellicht iets, wat bij andere ketels opgaat, maar ik ben deze termen nog nooit binnen tado tegengekomen. Had ik ook niet bij de weersafhankelijk regeling bij mijn ketel. Die thermostaat ging alleen over op zomerstand bij een bepaalde buitentemperatuur.

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    En toch zouden ze een zomermodus moeten toevoegen aan het systeem ;)

  • MickelMoen
    Opties

    Feitelijk is een zomermodus gelijk aan afwezig, met dit verschil, dat voor die ketels waar heetwater geregeld wordt, heet water actief blijft.

    maar inderdaad. Op de tegel thuis/geolocatie zou ook een knop zomermodus kunnen staan.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Hier draait het systeem gewoon het hele jaar hetzelfde programma. In de zomer (zelfs nu al!) blijft het vanzelf warm genoeg in huis dat de ketel gewoon niet aan springt.

    Je kunt ook gewoon het schema voor de hele week zo zetten dat ie niet verwarmt en dat dan kiezen.

    Eigenlijk is dit topic meer de zoveelste keer dat er de wens is voor slimmere schema's. Je kunt dan zelf een "zomer" schema toevoegen waar alleen de hele dag de minimum temperatuur ingesteld staat en verder niks, plus dan het gebruikelijke warm water schema.

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    Inderdaad!

    Hier staat het systeem ook gewoon aan en Tado vraagt geen warmte aan ketel en warm water blijft gewoon gaan tot vanavond 23h