Individuele zones in 1 keer bedienen

Hallo,

Ik heb de afgelopen tijd regelmatig met de TADO support afdeling contact gehad. Achteraf blijkt wat ik wil niet te kunnen en werd ik gewezen naar de community.

Onderstaand zal ik eerst mijn huis schets aangeven en daarna wat mijn wens is.

Mijn CV kan meerdere zones individueel verwarmen. Voordat ik de TADO had was op de begane grond een bedrade thermostaat en op de 1ste verdieping een draadloze thermostaat.

Huidige situatie:

Begane grond: TADO Smart thermostaat(bedraaad) icm vloerverwarming

1ste verdieping: TADO Smart thermostaat en 4 slaapkamers hebben een TADO Smart radiator knop. Douche heeft nog een 'domme' radiator knop.

Bij de CV heb ik een extensiekit zodat die kan communiceren met de TADO Smart thermostaat op de 1ste verdieping

Hoe heb ik het ingesteld:

Zone 1: begane grond --> werkt prima

Zone 2: Boven verdieping

Elke TADO Smart radiator knop heb ik een eigen zone gemaakt.

Waarom heb ik dit gedaan?

Dit heb ik gedaan met de wens om elke kamer individueel te kunnen verwarmen. Ik heb het vaak koud dus de master bedroom doe ik vaker aan dan bijv kamer van mijn zoon want die heeft het altijd warm.

Zone 2 heb ik aangemaakt zodat ik soms heel de boven verdieping in 1 keer wil opwarmen. Dus alle kamers instellen op 22 graden zonder dat ik dit bij elke radiator knop moet doen.

Hoe ik het heb aangemaakt kan volgens de TADO support afdeling niet. Ze zeggen dat ik dan alle radiator knoppen moet verwijderen en toevoegen in 1 zone.

Wel jammer. Voordat ik alles heb gekocht heb ik advies gevraagd aan Tado wat ik moest kopen. Heb voor nu eigenlijk een smart thermostaat gekocht waar ik niks mee kan.

Of 4 smart thermostaten gekocht waar ik niets mee kan als ik ervoor kies om 1 zone boven te gebruiken. 

Komt bovenstaande bekend voor en is hier echt geen oplossing voor? Hoe hebben jullie het geregeld? Misschien dat ik een oplossing gewoon niet heb gezien en tot nieuwe inzichten kom.

Hoor het graag.

MVG

Taoufik

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ik zou zeggen lees een paar andere topics met wensen voor het verbeteren van het systeem van zones, en ook het systeem van "slimme schema's".

    Het is een veelvoorkomende wens om dit te verbeteren, maar Tado is niet een bedrijf wat meteen de handen uit de mouwen steekt als er klantwensen binnenkomen.

    Misschien komt er ooit nog wat van, er waren laatst wel ineens een paar andere verbeteringen waar al 1.5 jaar veelvuldig om gevraagd werd...