Combinatie van smart Airco Controller en slimme kamerthermostaat en/of radiatorknoppen

In hoeverre werkt de smart Airco Controller samen met de slimme kamerthermostaat en/of radiatorknoppen?

Als er zich in een ruimte zowel de airco als radiatoren met slimme radiatorknoppen bevinden wie regelt dan primair de verwarming of is dat in te stellen?

Als de airco voor verwarming wordt gebruikt in een ruimte, zorgen de radiatorknoppen er dan voor dat de andere ruimtes verwarmd worden door de CV en hoe zit het als de ruimte waar de airco zich bevindt niet warm genoeg wordt springt de CV dan bij

Beste Antwoord

Antwoorden

  • Ik sta op het punt 3 airco units te installeren en overweeg om ze ook met Tado aan te sturen.

    Een paar vragen om te zien of ik het goed begrijp:

    • beide kamers dus wel beiden in dezelfde Tado app?
    • in theorie kan ik dus de radiatoren instellen op 25 graden en de airco op 18 graden waardoor ze tegen elkaar in werken?
    • is er al een feature gepland om de kamers te integreren als 1 kamer? zo ja, wanneer kan ik het verwachten?
    • de communicatie met de airco unit is via IR. Ik denk dat dat betekent dat er geen enkele terugkoppeling van de airco unit is. Klopt dat? Dat betekent bv. dat iemand met de afstandsbediening van de airco unit de boel in de war zou kunnen schoppen.
    • hoe moet de regeling t.o.v. de airco unit hangen. Ik neem aan dat de IR van de bediening binnen het 'IR zicht' van de airco unit moet hangen/staan? Als ik mijn nachtkastjes tegen de muur heb staan waar de airco unit hangt werkt dat dus niet (tenzij ik de Tado bediening achterstevoren plaats)?
  • Ik ben ook razend benieuwd hier naar!! Ik heb drie slimme airco thermostaten gekocht met de verwachting dat dit wel zou werken. Als je slogan is slim koelen en verwarmen dan verwacht je toch niet dat deze producten niet samen kunnen werken???
  • 2 jaar, enkele valide vragen en de hoogste gasprijzen ooit geregistreerd verder.... Tado? Any update on the topic?
  • Ben ook benieuwd of er nog updates zijn hiervoor. Vanwege zonnepanelen overcapaciteit is het een stuk interessanter geworden om op koudere dagen met de airco bij te verwarmen, zodat de CV niet zoveel hoeft te stoken.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Als het probleem opgelost is dan mag je er vanuit gaan dat dit door Joey of Rob van Tado hier niet vol trots gemeld zal worden.