2de thermostaat in dezelfde kamer

Opties

Hallo ik heb vloerverwarming in de woonkamer en thermostaatknoppen op de radiators in de andere kamers.

Ik heb de thermostaat draadloos in de kamer hangen maar wil graag een zoneklep op de vloerverwarming plaatsen maar dan moet ik deze bedraden aan de thermostaat echter deze hangt niet in de buurt van de vloerverwarmingsverdeler. Dus kan ik deze daar niet plaatsen. Nu is mijn vraag, kan ik een 2de thermostaat aan de zoneklep aansluiten en deze als slave laten functioneren? En de bestaande thermostaat als master.

Antwoorden

  • [Deleted User]
    Opties

    Hallo Renger,

    U dient een Extensiekit aan te schaffen, niet een tweede Slimme Thermostaat (scheelt 30 euro), deze word dan aan de ketel bedraad. Deze kan op de plek komen waar nu de Slimme Thermostaat hangt of u kunt deze naast de ketel plaatsen. Uw huidige Slimme Thermostaat wordt hierdoor automatisch "draadloos" en kan dan verplaatst worden en bedraad worden aan de vloerverwarming.

    Met vriendelijke groeten,

    Joey

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Volgens mij is dit geen antwoord op de vraag.

    Is het nu nog steeds niet mogelijk om een slimme thermostaat de ketel te laten aansturen en een extensiekit de vloerverwarming zoneklep? En zo nee, waarom duurt het zo lang om dit mogelijk te maken?

    Of anders een tweetal thermostaten waarvan er een de ketel en een de vloerverwarming aanstuurt?

    Want dat is wat Renger (en heel veel andere mensen) graag willen. Immers: er loopt geen draad van de slimme thermostaat naar de vloerverwarming zoneklep, en dat is meestal ook niet simpel te realiseren. Een van die andere oplossingen wel.

  • Renger
    Opties

    Nee dit is inderdaad niet het antwoord op mijn vraag.

    Ik heb een extensiekit bij de ketel en de thermostaat draadloos, het is geen optie om deze te bedraden.

    Ik wil een tweede thermostaat op de vloerverwarming aansluiten en deze als slave laten fungeren en de draadloze als master, is dit mogelijk??

  • Albert_75
    Opties

    Beste,


    Ik ben heel benieuwd hoe dit opgelost is, ik en zoals vele andere hebben deze situatie. Voor zover ik nu begrijp moet ik mijn (bedrade) thermostaat verplaatsen naar de verdeler om hem daar te koppen aan de zonneklep.

    Een nieuw aan te schaffen extensie kit aan de CV koppelen en door middel een draadloze thermostaat (op de plek waar nu de bedrade zit) de CV ketel schakelen maar kan de draadloze thermostaat ook het signaal doorgeven aan de (bedrade) thermostaat om daar de zonneklep te openen bij warmte vraag beneden? (Vloerverwarming)


    Groet,

  • Renger
    Opties
    Beste,

    Heb het nog steeds niet opgelost, heb het zo gelaten.