Temperatuur enorme pieken

Hallo, we hebben tado ongeveer een half jaar en het valt ons op dat het dagen prima rond de temp blijft die we vragen en dat hij soms compleet doorschiet. Zo vragen we vandaag 20 graden tot 22:00. Om 16:00 schiet hij helemaal door naar 25,3 graden. Dan zetten we hem handmatig naar 15 maar hij blijft verwarmen. Het wordt overigens wel iets koeler. Een aantal weken geleden ongeveer hetzelfde. Om 22:00 vragen we 18, ik kwam toevallig rond 24:00 beneden, was het bloedje heet. Op het analyse overzicht zie je dan we dat hij 1 dalende lijn naar 7:00 20 graden heeft dus wie weet is het economischer.... maar ik zou het ook graag willen kunnen uit zetten of dat hij nooit meer dan 1 graad afwijkt van de gevraagde temperatuur...

Iemand hier ervaring mee?

Vrgr,
Silvie

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Waar woon je ergens dan? Het is de laatste tijd warmer dan 20 graden om die tijd dus als de zon in de middag op je raam staat is het niet raar dat het dan warmer wordt.

  • Beech
    Beech
    juni 2020 aangepast
    Nee, ik woon in de kop van Drenthe. Bijv nu is het kwart over 7 ‘S ochtends. Om 7:00 zou hij naar 20 moeten. Kom ik beneden is het 25 en loeit hij nog steeds. Als ik kijk bij statistieken naam de temp af tot ong 4 uur en daarna is hij begonnen met stijgen tot nu (helaas kan ik geen plaatje toevoegen). Zet ik dan alles op off-vorst beveiliging omdat het deze dagen toch al warm genoeg is, blijft hij nu nog door verwarmen... hij deed het tot een week geleden redelijk (behalve soms dan de pieken s nachts) en nu is dit de derde keer al in er week dat hij zo ver door verwarmt.
    Enige verschil wat we nu hadden was dat er een klein raam open staat. Maar dat moet dit toch niet triggeren lijkt me
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Er is duidelijk wat fout in je installatie, dat ga je waarschijnlijk niet oplossen via het forum maar daarvoor moet je bij de helpdesk zijn.

  • Waren we inderdaad ook al van plan. Zullen er even actie op ondernemen. Ik zal een update geven als het op is gelost
  • Hallo @Beech hebben jullie al een oplossing?