Bewegingsmelder

Opties

Op basis van GeoLocator en/of het handmatig aan uit zetten wordt de temperatuur in een ruimte gestuurd. Echter wanneer er x periode niemand in die ruimte is dan is dit zonde. Zodoende lijkt het mij interessant om een bewegingsmelder toe te voegen aan de thermostaat en zo ook daarop te kunnen sturen. Bij geen beweging had de temperatuur dus uit kunnen blijven.

8
8 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Als je Homekit met een hub (Apple TV > 4, HomePod of iPad) hebt, kun je dit nu al regelen in combinatie met een Homekit/Homebridge compatible bewegingsmelder. Ik ben hier een test mee aan het doen, echter als je gewoon stil zit kan het zo zijn dat je even niet genoeg beweegt, dan gaat de bewegingsmelder alsnog uit, en dan zou je Tado dus gaan schakelen. Er moet dus in zo'n scenario ook een vertraging worden opgenomen, als er 10 minuten geen beweging is geweest of iets dergelijk.

  • wvanommen
    Opties

    Dit klinkt als een betere oplossing in combinatie met Tado:

    Deze sensor houd bij of en hoeveel mensen er in een ruimte zijn, en kijkt dus niet specifiek of er daarna bewogen wordt. En dat in combinatie met Homekit automations die aan een tijd gekoppeld kunnen worden, geven denk ik beter resultaat dan een motion sensor (zoals ze daar bij Hiome aangeven als iemand gewoon stil zit in een ruimte denkt een traditionele motion sensor al snel dat er niemand is).