Tado thermostaat vervangen door extensiekit

Opties

Hallo,

Mijn huidige setup is als volgt:

  • Tado thermostaat in de woonkamer, bedraad aangesloten op CV ketel
  • CV ketel verwarmt (1) vloerverwarming unit in keuken/badkamer (waar ook een radiator hangt), (2) vloerverwarming lunit in woonkamer, en (3) 2 slaapkamers op eerste etage (radiatoren)

Ik wil graag de badkamer, woonkamer en kamers boven apart kunnen aansturen, dus heb een extensiekit en 3 slimme knopoen gekocht.


Met de extensiekit wil ik de CV ketel (bedraad) gaan aansturen en met de Tado thermostaat de vloerverwarmingspomp van de woonkamer unit (bedraad). De radiatoren in badkamer en kamers boven krijgen dan slimme knoppen.


Volgens mij is dit de juiste setup als ik het goed begrepen heb uit de verschillende threads en directe berichten. Klopt dit inderdaad?


Verder is mijn tweede vraag of ik de extensiekit direct op de huidige Tado thermostaat aansluiting kan installeren? De thermostaat moet namelijk een nieuwe aansluiting krijgen naar de vloerverwarmingspomp en de bestaande thermostaataansluiting zit al goed naar de CV ketel toch?



Mvgr Peter Bakker.

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Naar mijn weten heb je de extensie kit alleen nodig als er geen kabel van je thermostaat naar de cv ketel loopt.
    Andere ruimtes die warmte vraag regelen dit dan via je bedraden thermostaat. Deze thermostaat stuurt dan niet de knoppen aan in de ruimte waar de thermostaat hangt.
    Dit werkt dan via open therm.
    Voor je vloerverwarming kan je (Dacht ik) dan via het relais contact laten schakelen die je bij de helpdesk dan even moet laten omzetten als zone klep.
    Ik heb zelf geen vloerverwarming, dus misschien kan iemand anders hier zijn visie op los laten.
  • benga
    Opties
    Ik heb een soortgelijke setup. Woonkamer/Keuken met vloerverwarming en twee extra kamers met slimme knop. Thermostaat (bedraad) regelt temperatuur in woonkamer/keuken. Heb via BOL.com een temperatuur geregelde pompschakelaar aangesloten. Dus deze gaat draaien als de temperatuur in de leiding boven 35 graden komt. Het kan zijn dat woonkamer geen warmte vraag heeft maar de andere kamers wel. Op dat moment gaat de vloerverwarming pomp wel lopen maar je kunt de inlaat temperatuur van de vloerverwarming wat lager zetten zodat ook weer niet te warm in de woonkamer/keuken wordt. Werkt bij mij prefect