Google Nest (2gen) vervangen door Tado & Vaillant EcoTec plus ketel

Opties

Hoi,

ik heb al enkele jaren een van de eerste Nest thermostaten, meegebracht uit US omdat die toen enkel daar te verkrijgen was. Vervolgens op mijn Vaillant EcoTec Plus aangesloten , bekabeld, maar hiervoor had ik een ICY power convertor nodig zodat de Nest op de RT24= kon aangesloten worden. Dit werkte allemaal goed.

Dit weekend mijn set van Thermostaat + 2 x slimme knoppen geinstalleerd, of toch een poging gedaan. Begonnen via de "slimme activatie", maar ik kwam vast te zitten toen ik aangaf dat ik een 2-Gen US Nest had. Toen dwong de slimme configurator mij een Extension Kit in te geven.......... Maar die heb ik niet, en acht ik eerlijk gezegd ook niet nodig te hebben, aangezien ik kabeltjes heb direct tot aan mijn Vaillant ketel. Vervolgens heeft de ketel een eBus of RT24= aansluiting. Ik kon dit ook niet meer veranderen, dus ik kon geen stap verder via de slimme configurator.

vervolgens overgestapt naar de methode voor installateurs, wat vrij goed is gelukt. Kabeltjes aangesloten op de eBus en vervolgens op de + -. Kan momenteel wel niet testen of hij aanslaat, het is namelijke meer dan 25°c binnen dus de thermostaat zal niet aanschieten. De app lijkt zich ook aangepast te hebben nadat ik de manuele installatie methode had gedaan, echter zie ik wel nog steeds een melding dat de configuratie niet voltooid is....

mijn vraag:

  • is het correct om de Tado thermostaat aan te sluiten op de Vaillant eBus stekker van de EcoTec Plus ketel, of moet hij op de RT24=
  • hoe krijg ik bovenstaande configuratie in orde zodat die meldingen weg zijn?

Antwoorden