Probleem met installeren Extensiekit

Opties

Ik heb een Remeha Calenta Ace 40L die goed samenwerkt met een bedrade tado opstelling (kamerthermostaat + 17 radiatorthermostaten).

Omdat ik de kamerthermostaat op een andere plek wil plaatsen waar geen draad naar toe kan, heb ik een extensiekit gekocht.

Kit aangesloten en aangemeld op systeem. Binnen de tado applicatie lijkt alles te werken (kamerthermostaat en extensiekit laten allebei 'connected' zien).

Ik dacht dt alles goed werkte totdat ik merkte dat het 's nachts steeds minder afkoelde in huis, en eigenlijk irritant warm bleef. Toen verder gaan zoeken naar oorzaak.

Op het keteldisplay is het symbooltje van een aangesloten kamerthermostaat verdwenen en ook lijkt de ketel niet meer modulerend aangestuurd te worden (ik kan zelf nu watertemperatuur kiezen op ketel terwijl deze optie niet beschikbaar was in bedrag opstelling). Ik zie ook in het gasverbruik van mijn slimme meter dat de ketel veel vaker brandt op momenten dat ie normaliter uitstaat in de bedrade opstelling (= 's nachts).

Ik dacht eerst dat het aan de ketel instellingen lag (omdat ik hem uitgeschakeld had tijdens de installatie), maar toen ik de kamerthermostaat weer rechtstreeks aansloot, werkte alles weer naar behoren.

Heeft iemand misschien een idee wat ik fout doe?


Thanks!

Reacties

  • Michael
    Michael ✭✭✭
    maart 2019 aangepast
    Opties

    Hallo,

    ''Kit aangesloten en aangemeld op systeem. Binnen de tado applicatie lijkt alles te werken (kamerthermostaat en extensiekit laten allebei 'connected' zien).''

    Als je de Extensiekit in het account toevoegt zal ons Installatie Team contact met je opnemen voor de installatie. Grote kans dat je een mail hebt gehad met aanvullende vragen en dat ze na het beantwoorden van deze vragen de juiste installatie instructies sturen. Daarbij zetten ze ook de software driver op de Extensiekit zodat deze weet hoe de ketel moet worden aangestuurd. Graag even nakijken of je deze mail hebt ontvangen en de installatie instructies afwachten. Als je geen mail hebt gehad van ons Installatie Team, neem dan contact op met ons Technisch Support Team via onderstaande link:

    Groet,

    Michael

Deze discussie is gesloten.