Tado blijft verwarmen terwijl dat niet nodig is

Opties
Op dit moment is het 22.6 graden in huis. De Slimme thermostaat staat op 20 graden. De thermostaat is bedraad aangesloten op een klep op de vloerverwarming. Verder geen andere Tado apparatuur in huis. Desondanks gaat de verwarming aan in huis. Wat gaat hier mis?
«1

Antwoorden

  • Hallo Sharan,

    Bedankt voor je vraag,

    Gelieve direct contact op te nemen met Support:

    Met vriendelijke groeten,

    Joey

  • Hier hetzelfde probleem. Blijft ongewenst verwarmen... Geen reacties van helpdesk

  • Otje
    Opties

    Hier hetzelfde probleem bij mij in de woonkamer, met de slimme thermostaat.


    niet in de andere ruimtes waar ik alleen de slimme radiator knop heb,

    ook geen reactie van helpdesk

  • Hanzie
    Opties
    Waarom zou support niet meer reageren?
    Ik word hier zo moe van!
    Ik heb hetzelfde probleem...
  • Sharan
    Opties
    Bij mij is het opgelost door de taal aan te passen in de Slimme thermostaat. Ik weet natuurlijk niet of dat ook voor jullie de oplossing is.
  • Dragunov
    Opties

    Helpdesk heeft hier altijd al mooi een antwoord gegeven op mijn vragen en zelf de installatie voortgezet en configuratie juist gezet

  • Otje
    Opties

    ik ben inmiddels al bijna 2 weken bezig met helpdesk. nog steeds geen oplossing.

    per dag krijg ik ongeveer 1 reactie maar meestal zijn dit overbodige vragen of vragen die niets met het probleem te maken hebben,


    mijn slimme thermostaat werkt niet samen met de 7 slimme radiatorknoppen in de woonkamer.

    de thermostaat lijkt niet te communiceren met die knoppen. hij doet dat wel met de slimme knoppen in mijn andere kamers maar niet als hij in dezelfde ruimte hangt.


    helpdesk komt er niet uit. iemand enig idee?

  • Otje
    Opties
    Ik heb het denk ik inmiddels zelf opgelost . Helpdesk kon me nog niet helpen.

    De oplosing was om de slimme knoppen tijdelijk in een andere kamer te plaatsen en daarna weer terug in de originele kamer.

    Nu werkt het weer. Jammer dat Tado niet kan helpen ik heb letterlijk een aantal dagen zonder verwarming in de woonkamer gezeten
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Zie wel heel veel reacties in andere topics waar de helpdesk niet lijkt te reageren. Iets wat ik totaal niet herken. Ik heb ze de laatste weken niet nodig gehad. Maar daarvoor alles in een paar uur opgelost. Lijkt erop dat ze met een transitie bezig zijn of.
    Wel mooi dat je het werkend heb gekregen. Voor jouw probleem had niemand hier het antwoord geweten.
  • Shufflev
    Opties

    Ik heb sinds vandaag ook een Tado systeem en loop na de installatie meteen tegen hetzelfde probleem aan. Heb de bedrade thermostaat naar mijn (Intergas) Opentherm ketel en in verschillende ruimtes in huis de radiatorknoppen van Tado. Alle kamers hebben al een hogere temperatuur instelling dan in het schema staat dus vragen geen warmte van de ketel.

    Op de benedenverdieping heb ik de bedrade thermostaat (en vloerverwarming) staan en daar loopt de temperatuur alleen maar op. Schema staat continu op 20,5 maar sinds de installatie wordt het steeds warmer. Nu is het 23,7 🤒

    Support van Tado was ernaar aan het kijken maar sinds een paar uur is het stil (weekend...). Iemand anders al een antwoord gehad of een oplossing voor het probleem?


    Alvast bedankt!

  • Ik vind de slimme thermostaat in de kamer met in diezelfde kamer slimme thermostaat knoppen het lastigste onderdeel van Tado. Bij mij werkt het in het gehele huis nu goed door de temperatuur van de verwarming te zetten op de de kamer met de hoogst ingestelde temperatuur. De ‘verwarming’ is daarmee een soort omhullende van de warmtegraad in het gehele huis. Zijn de kamers op temperatuur sluiten de thermostaatknoppen en kost het de ketel minder energie om stand by te blijven.
  • Dank voor deze tips, RonBrouwer!
  • Ik had hetzelfde probleem de eerste dag na installatie Tado, met een Intergas Kompakt HR 30/36 ketel. Vloerverwarming in huiskamer, waar de kamerthermosstaat hangt bleef maar loeien (23,9 graden 20 ingesteld).

    Ik heb toen de thermostatische kraan die op mn vloerverwarming zat ook vervangen door een Tado en nu werkt het prima.

    Hoop dat dit helpt.

  • Gisteren mijn Tado installatie gedaan en ik heb problemen bij met de temperatuur regelen. De temperaturen in de kamers blijven maar oplopen terwijl die maar 21 graden moeten zijn. Sommige kamers komen op 25 graden te staan waarna mijn boiler in een foutmelding gaat en daarna niet meer verwarmt. De foutmelding die ik krijg op mijn Buderus boiler is '4F' Wanneer ik dan terug de reset knop op mijn boiler indruk dan gaan alle radiatoren terug keihard gaan verwarmen.

    Bijkomen is dat de tado slimme thermostaat in mijn woonkamer hangt en ik die naam niet kan verandere naar woonkamer. die blijft op kamer 6 staan en ik kan deze zelf niet wijzigen. Ik heb reeds een email gestuurd met de serienummer van de slimme thermostaat naar Tado met de vraag of men dit kan aanpassen vanop afstand.

    Ik merk op de de firmware van de slimme radiatorkopppen niet hetzelfde zijn waardoor er bij sommige koppen niet de functie kinderbeveiliging op staat. Kan ik deze koppen zelf updaten of wat moet ik doen?

    Goed zou zijn mocht ik een oplossing krijgen waardoor ik mijn kamers op de juiste temperatuur kan brengen, dus niet hoger of lager dan gewenst zonder mijn boiler uitvalt en ik terug op reset moet klikken.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    @Alexander1988 , enkele vragen om inzicht te krijgen in je situatie.

    Welk type cv heb je en wat betekent de foutcode 4F? Welke thermostaat had je eerst en was dat een aan/uit type of open therm? Welke thermostaatkranen heb je en heb je adapters moeten gebruiken? Zo ja, welke heb je gebruikt?

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    Opties

    Keer batterijen uithalen van je knoppen, wanneer ze dan terug aanmelden, dan krijgen ze update.

    Had graag gezien dat je ook manueel een update kon zoeken, met een knop "Check voor updates!"

    Misschien achter Administrator rechten...

  • Xander
    Opties

    Zelfde probleem i.c.m. Intergas Kompakt HR 30/36 ketel. Meestal werkt het wel, maar soms niet. Alle zones staan uit (te zien in de App), maar de ketel blijft branden. De enige oplossing is dan een paar minuten de ketelstekker eruit. Gelukkig was ik dit keer thuis en merkte ik het op tijd op. Ik heb het ook in een vakantieperiode gehad. Blijkbaar door een tijdelijke internetstoring heeft de thermostaat aangegeven max te gaan branden, omdat mogelijk de leidingen anders zouden kunnen bevriezen (het was zomer). Daardoor heeft het huis 3 dagen lang onnodig maximaal opgewarmd. Zo kost het alleen maar geld. Ik ben zeer teleurgesteld in de oplossing van Tado.

  • Andreplusplus
    Opties
    @Xander Volgens mij is er dan toch wat anders aan de hand. Internet heb je niet nodig voor aansturing van je verwarming en knoppen etc
  • Xander
    Opties

    @Andreplusplus, dat zou je denken inderdaad. Maar dit was het verhaal van Tado support.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tja iedere support desk neemt op een gegeven moment nieuwe mensen aan die in het begin denken dat ze op iedere vraag een antwoord moeten geven, zelfs als ze dat ter plekke uit hun duim moeten zuigen. Wellicht wordt dit ook gemotiveerd door scoreboard methodieken ("hoeveel % van de vragen heeft u beantwoord in hoeveel minuten gesprek").

    Maar dit is inderdaad een onzinverhaal wat meteen van tafel kan. Internet is alleen nodig voor het doorlopen van de schema's en bepalen van de aan/afwezigheid, niet voor het reguleren van de temperatuur. Tenzij je zelf ooit eens hebt ingesteld (voor het internet uitviel) dat je temperatuur bij afwezigheid 25 graden moet zijn ofzo, zou hij dit nooit uit zichzelf mogen instellen.

  • ik heb idd zelfde probleem met vloerverwarming, ga vanaaf maar eens de thermostaat knop vervangen van de vloerverwarming door een tado, al voorzie ik daar het volgende probleem omdat het in dat kastje al warm is ;-)

    maar het huis is nu wel warm genoeg pfffff

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    januari 2022 aangepast
    Opties
    @Edwinjanssen je zegt “ ga vanaaf maar eens de thermostaat knop vervangen van de vloerverwarming door een tado”. Bedoel je dat je die witte knop bij de vvw unit wilt vervangen door een Tado knop?
    Als dat zo is: dat moet je beslist niet doen. Die knop is geen thermostaatknop maar een rtl regelaar die ervoor zorgt dat de temperatuur van het water niet te hoog wordt. Je loopt het risico op schaam de vloe als je hem weghaalt.
    Maar misschien bedoel je iets anders, in dat geval kun je dit goed bedoeld advies overslaan.
  • @Herres ow ,de temperatuur van de cv gaat niet hoger dan 50 Graden ivm vloerverwarming, deze stond altijd al volledig open, bij deze groep zit nmlk ook een klep die normaal gesproken ervoor zou zorgen dat de vloerverwarming stop als de thermostaat aangeeft dat ie warm genoeg is, hetgeen wat ie nu niet doet, met als gevolg dat het nu 23 graden is in de woonkamer...

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Het staat je vrij om te doen en laten wat je wilt. Neem het me niet kwalijk dat ik je vertelde hoe de beveiliging van je vloerverwarming werkt. Ik wens je veel succes toe.
  • @Herres ik neem je opmerking zeker mee! ik vervang nog niks totdat ik het zeker weet. was niet de bedoeling om je hulp af te kraken!

  • KND
    KND
    januari 2022 aangepast
    Opties
    Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. De kamers (inclusief waar de slimme thermostaat hangt) vervangen boven de ingestelde temperatuur. Hoe kan dit verholpen worden?
    In de kamers waar een tado radiatorknop hangt gebeurd dit niet
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    @KND ik denk dat je tekst door de spellingcontrole is veranderd, en dat je bedoelt dat de temperatuur in de kamer waar de thermostaat hangt te warm wordt?

    Dat is normaal. Want als er ergens warmte gevraagd wordt stroomt het water ook naar de woonkamer en maakt het daar warm, er is immers niets wat het tegenhoudt. De oplossing is om op alle radiatoren en vloerverwarming een Tado regeling te zetten met Klep of knop.
  • KND
    Opties
    @Herres, klopt de autocorrect is er mee aan de haal gegaan.dank voor je reactie!
    Maar als ik de temperatuur in de woonkamer op 20 instel en de temperatuur in de andere kamers niet verhoog is het toch niet logisch dat de cv of tado🤷‍♀️ De temperatuur naar 22/23 gaat verhogen?

    Het zou dus betekenen dat als je tado wil gebruiken en kamers apart wil verwarmen je alle radiatoren van slimme radiatorknoppen moet voorzien? Dat zou zeer prijzig worden.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    januari 2022 aangepast
    Opties

    @knd Ik ken je opstelling niet, dus het blijft een beetje koffiedik kijken. (maakt ook niet uit, gaat om het principe) In z'n algemeenheid moet iedere verwarmer een eigen regelaar hebben in een Tado systeem. Dat hoeft geen Tado knop te zijn, als je thermostaatknoppen hebt zorgen die er ook voor dat het niet te warm wordt.

    Als je bijvoorbeeld vloerverwarming hebt zonder Tado regelaar wordt die ruimte meestal te warm.

    Stel je maar voor: boven vraagt een Tado knop om warmte. De cv gaat aan, en het warme water stroomt overal heen waar er iets open staat. Als er beneden vvw (of radiatoren) zit zonder regelaar wordt die ook lekker warm. Dat stopt pas als de slaapkamer geen warmte meer vraagt. Dus moet de vvw ook voorzien worden van een Tado regeling.

  • keesvlees
    Opties

    Ik had dit probleem ook met een Intergas Kompakt HR30 ketel. Het is echt heel belangrijk om secuur de installatie-app te volgen en het juiste oude model van je thermostaat in te vullen. Bij mij ging het daar fout.

    Ik had de blauwe en rode draad op de + en - aangesloten maar na hulp via de support van Tado bleek dit niet juist te zijn. Mijn ketel bleek een relais-aansluiting te hebben waardoor de blauwe draad (op NO) en de rode draad (op COM) moesten worden aangesloten. Hierdoor werd er eerst in "verkeerde taal" met mijn ketel gecommuniceerd en bleef hij dus loeien. Ook met vloerverwarming in de woonkamer gaat dit nu dus nu wel goed (zonder een aparte knop hierop te zetten).

    Sommige filmpje op Youtube (ook van bekende webwinkels) suggereren dat je bijna altijd de draden op de + en de - kunt aansluiten en vervolgens de taal kunt instellen op digitaal (D01) maar in de praktijk blijkt dit minder vaak het geval. Nogmaals, volg dus echt de aansluiting via de app en neem even de moeite om het oude model goed in te voeren. Scheelt je veel gedoe en frustratie.