Ketel gaat telkens aan en uit (om ca. 5-10 min.) zonder warmtevraag...
Hallo,
Een paar dagen geleden heb ik de slimme thermostaat van Tado geïnstalleerd incl. de bridge en 6x de radiatorknoppen. De installatie is goed verlopen en het systeem werkt naar behoren op het moment dat ik een ruimte wil verwarmen. Er doet zich nu echter een probleem voor met mijn cv-ketel. De circulatiepomp in de ketel gaat om de 5-10 minuten aan en uit, zonder dat er een warmtevraag is. Ik heb vervolgens alle radiatorknoppen uitgezet, maar de circulatiepomp blijft maar aan en uit gaan. Hierbij is het enkel de pomp die aan en uit, het water dat wordt rond gepompt is gewoon koud. De ketel is dus niet aan het verwarmen maar het water gaat wel rond. Ik ben bang dat dit niet goed is voor mijn cv-pomp. Zouden jullie mij hier mee kunnen helpen?
Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
Willem van Heeswijk
Beste Antwoord
-
Ik heb nog geen antwoord gehad van de helpdesk, althans niet waar ik mee ben geholpen. Ik ben zelf op onderzoek uit gegaan op internet en ben er achter gekomen dat in mijn ketel (Vaillant Ecotec Plus) een VR33 module zit ingebouwd. Blijkbaar dient deze module losgekoppeld te worden. In mijn geval heeft dit geholpen en het systeem lijkt nu naar behoren te werken. Hopelijk blijft het zo functioneren. Ik heb de instructies voor het verwijderen in dit bericht bijgevoegd. Let op! dit is dan wel op eigen risico, ik ben zelf geen professional. Het is wellicht beter om toch contact op te nemen met de helpdesk van Tado.
1
Antwoorden
-
Al contact opgenomen met de helpdesk, mss is er een configuratie niet correct in de thermostaat?
0 -
Heb precies het zelfde probleem heb jij al antwoord gehad wat te doen ?0
-
Normaal houd ik er niet van om op oude topics te reageren, maar ik wilde even benoemen dat de VR33 loskoppelen voor mij ook de oplossing was(!). Nu werkt de Vaillant VHR nl 25-30 naar behoren. De ketel sloeg steeds op "CV-bedrijf pompvoorloop" en dan enkele minuten op "CV-bedrijf pompnaloop", terwijl er geen warmtevraag was.
Dank voor de tip Willem!
0 -
Dat verhaal (cq die paniek) rond het afschakelen van de stroom is in Nederland niet nodig, hier zit een ketel gewoon met een steker in een stopcontact, niet vast aangesloten op het net. Je kunt dus gewoon die steker eruit trekken en veilig aan de ketel werken.
0 -
Laat dat ik reageer op dit topic maar heb een gelijkaardig probleem. Alleen doet mijn cv ketel dit niet om te 10 minuten maar letterlijk om de 10 seconden wanneer er geen warmtevraag is. Het is ook een veel zwaarder geluid dan normaal. Mijn cv ketel staat in mijn kelder onder de living en wanneer ik tv aan het kijken ben hoor ik dit zelfs alsof er iemand achter de muur aan het schuren is(buizen van cv ketel lopen achter de muur). Echt om gek van de worden. Wanneer ik TADO terug volledig van mijn systeem afhaal en via de vaillant thermostaat terug werk komt dit probleem niet voor.. Mijn CV ketel is een vaillant ecotec plus.. ben echt ten einde raad aan het geraken..
0 -
Maar nog niet ten einde raad genoeg om die pdf te openen?
0 -
Hier hetzelfde probleem. Enkel is er helemaal geen vr33 gekoppeld. Iemand enig idee wat het nog kan zijn?0
-
Derma is het bij jou al opgelost? Hier hetzelfde probleem.0
-
Hier hetzelfde probleem, om de 5 a 10 seconden opnieuw starten.
Ook geen vr33 module op mijn Vaillant Ecotec plus ...
Iemand al een oplossing?0 -
Bypass ventiel plaatsen in de installatie?0
-
Bij geen warmtevraag? Dan moet er ook geen pomp gaan lopen. Bypass gaat niet helpen…
0