Moduleren op nefit proline met V3+ zonder adapter/converter?

Opties

Hallo allemaal,

Ik probeer erachter te komen of de V3 + moduleren op mijn ketel moet ondersteunen. Ik heb een nefit proline hrc 24 uit 2008. Na wat googlen lijkt het erop dat de V3 + het Nefit-protocol zou moeten ondersteunen zonder converteren? Maar ik kan geen definitieve bevestiging (of installatie-instructies) vinden..

CV werkt prima als ik hem op de aan/uit aansluiting zet.

Bij voorbaat dank.

Antwoorden

  • Inca
    Opties

    Beste mannetje80,


    Ik heb toevallig de tado een week geleden geinstalleerd op mijn Proline HRC24 en het werkt probleemloos. Ook moduleren doet hij zonder problemen. Wel direct aangesloten zonder converter of andere module ertussen. (Op de oranje aansluiting direct onder de CV.

    Succes!

  • Nootje
    Opties
    Hallo fellow Tado owners,

    Ik heb ook vorige week een v3 aangeschaft icm mijn Nefit Proline HRC24 ketel, en zoals hier vermeld werkt het helemaal perfect! :)
    Gewoon de + en - ader van de vorige Nefit thermostaat aangesloten op de + en - van de v3 (polariteit maakt niet uit) en geplugd op het oranje blokje op de cv.
    Bij de installatie wizzard mijn ketel ZONDER OT-converter gekozen en bam! De ketel brand nu modulerend en verbruikt aanzienlijk minder. Zelfs het instellen van de tapwater temperatuur via de app werkt perfect. Helemaal blij en super easy installatie. Blij dat ik de Google Nest v3 die ik in eerste instantie had gekocht voor de Tado heb omgeruild. Moet nu alleen m'n thermostaatkranen nog gaan vervangen voor thermostatische zodat ik de slimme knoppen kan gaan gebruiken ^^
  • jeliesb
    jeliesb
    december 2021 aangepast
    Opties

    Hallo Nootje of Inca,

    Kunnen jullie mij uitleggen hoe jullie de tado hebben ingesteld om hem modulerend te laten werken met een Nefit Proline HRC24. Heb afgelopen week een tado V3+ gekocht.

    Ik heb de bedrading van mijn oude thermostaat (Moduline) op de Tado aangesloten op + - (grijze blokje rechts) en de kabel zit op de ketel op het oranje blokje onderop (modulaire aansluiting). Tado ingesteld op protocol D31, maar krijg de ketel niet werkend. Waar zit de fout? Ik heb geen converter. Tado maakt wel verbinding met bijgeleverde bridge, dus is verbonden met internet.

  • Andreplusplus
    Opties
    @jeliesb heb je al eens de ketel gereset? (stekker eruit en na paar seconden wachten er weer in)
    Want wat je schrijft lijkt helemaal goed
  • jeliesb
    Opties
    @Andreplus, tado opnieuw aangesloten. Ditmaal eerst de stekker uit de ketel gehaald alvorens de tado aan te sluiten. Draden van de oude Moduline thermostaat aangesloten op + en - van de tado. Zo staat het ook in de instructies. En protocol D31 zit erin. Maar ketel reageert niet als ik de temperatuur op 25 graden zet.
  • jeliesb
    Opties
    Hallo allen,
    Probleem is opgelost nu. Na een minuut of 10 wachten reageert de ketel weer normaal.
    Samengevat: tado zit middels + en - aangesloten op oranje blokje (contacten 3 en 4) van de ketel (= modulair)
    Protocol in de tado = D31. Na reset van de ketel (stekker eruit en weer in) en ca. 10 minuten wachten werkt het
  • davidvl
    Opties

    Hier zelfde verhaal.

    Vreemd genoeg zat de Toon (erfenis van de vorige eigenaren) via de Toon ketelmodule op het groene blok van de ketel. Dat de ketelmodule er tussenuit moest wist ik al, dus dat had ik al gedaan, maar ik kwam er pas na 2 uur rommelen met allerlei variaties, achter dat de Tado op het oranje blok aangesloten moet zijn. En nu werkt het! Perfect zelfs!👌🔥 Dank allen hier op het forum!