Radiatorknoppen in ruimte met thermostaat reageren niet

Goede morgen

In ons huis hebben we een tado-thermostaat met in dezelfde ruimte drie radiatorknoppen. Bovendien zijn er drie andere aparte, kamers gekoppeld aan het systeem.

Tot voor kort (mogelijks enkele maanden; aangezien er tijdens de zomer niet verwarmd is), werkte dit systeem prima.

Wanneer ik vandaag via de app de temperatuur in één van de "afzonderlijke" kamers aanpast, dan wordt perfect aan deze warmtevraag voldaan; i.e. ik hoor de radiatorknop veranderen en zie op de app "Heating" staan in die ruimte.

Wanneer ik nu echter de warmtevraag van de kamer met de thermostaat en de drie knoppen aanpas, verandert er niets. Geen knoppen te horen, geen "heating" op de app, niets, en dit terwijl de "Set to" temperatuur op de app wel degelijk is aangepast.

Wanneer ik ten slotte de drie knoppen (digitaal) in een andere kamer plaats, dan volgen deze de warmtevraag wel. Ook zijn de batterijen van alle toestellen goed en zijn ze allemaal met mekaar geconnecteerd.

Kan iemand me vertellen wat er aan de hand is?


Alvast bedankt,


Siegfried

Antwoorden

  • Sifken
    Sifken
    oktober 2020 aangepast

    Naderhand heb ik een radiatorknop ingesteld als "meettoestel". Nu lijkt alles te werken. Opnieuw aanpassen naar de thermostaat werkt niet. Ik kan dus wel even verder, maar zou toch graag thermostaat als meettoestel gebruiken. Graag feedback!

  • Drum
    Drum
    oktober 2020 aangepast

    Ik heb een vergelijkbaar probleem. Radiatorknop blijft maar op downloading configuratie staan (bewegend -- symbool). Net meet device aangepast naar een radiatorknop, nu lijkt de radiatorkraan het wel te doen..

    In deze kamer: de slimme thermostaat + 2x thermostaatknop.

  • Ik had eenzelfde probleem. Heb mijn thermostaat toen een 'aparte' kamer toegewezen en gebruik een radiatorknop als meettoestel. Dit werkt wel maar is niet ideaal gezien de thermostaat nu enkel werkt als zoneregelaar voor de kamers maar niet meer als een meettoestel toegewezen aan een kamer. Terug naar een kamer overzetten gaat niet zonder opnieuw te installeren en dat risico wens ik niet te nemen