Instellen van OpenTherm

Op een vraag waarom de Draadloze Ontvanger geen contact met de verwarmingketel kreeg terwijl deze wel goed was verbonden kreeg ik het volgende antwoord van de helpdesk:

------

Als ik in uw configuratie kijk, zie ik dat de Boiler Ontvanger niet op OPENTHERM staat. Ik heb het nu aangepast naar OPENTHERM, en alles zou nu naar behoren moeten werken.

------

Heeft iemand een idee of ik dit zelf had kunnen ontdekken of instellen?

Beste Antwoord

Antwoorden

  • Dan kon je dit inderdaad zelf instellen, maar toch mooi dat Helpdesk dit heeft opgelost, verder er geen zorgen over maken ;)

  • Afgelopen vrijdag de Tado Starter Kit V3+ met draadloze thermostaat / temp.sensor geïnstalleerd. Dat ging allemaal goed, alle Tado componenten lijken werken en communiceren met elkaar. Alleen slaat de ketel niet aan als ik de gewenste temperatuur verhoog... Op de draadloze ontvanger die aan de ketel hangt gaat wel het warmtevraag lampje branden. Dit gaat ook weer uit als ik de gewenste temperatuur via de app of de temp.sensor verlaag. Dat lijkt dus allemaal goed te werken alleen communiceert het niet met de ketel is mijn conclusie. Wij hebben Nefit Proline HRC ketel. Van onze installateur heb ik een speciale EMS OT converter gekregen. Deze heb ik aangesloten op het oranje blokje op de ketel. Lijkt me verder dus hetzelfde euvel als hierboven is beschreven. Mijn vraag is dan ook: hoe kom ik in het genoemde monteurs menu? Hopelijk kan een gebruiker of iemand van de helpdesk mij helpen.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Dan moet je even de handleiding voor installateurs downloaden van internet. Daar staat in, in welke volgorde je de knop moet bedienen om in het menu te komen.
    Maar je kan ook een mail sturen naar de helpdesk. Die kunnen dat op afstand zo voor je aanpassen.