tado server down? hoe lang gaat het nog duren. Krijg vloerverwarming niet uit.

Opties

Hoi,

Ik kom niet meer in de app en kan ook niet inloggen op my.tado.com.

Ik lees ondertussen dat er meerdere gebruikers zijn die hier last van hebben. Ik had niet verwacht dat dit kon, maar dit is ernstig kwetsbaar, gezien ik nu geen rem meer heb op de vloerverwarming. Voordat de app down ging was ik namelijk een radiator aan het opwarmen die nu geen signaal meer krijgt naar de kamerthermostaat. Zodoende blijft de klep waar de vloerverwarming ook op zit open staan.

Hoe lang nog voordat dit probleem is opgelost?

gr. Stephan van der Donk

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Je kan altijd handmatig op de thermostaat de temperatuur aanpassen
  • Bij mij helaas niet het geval. Als de tado-bridge denkt dat er een radiatorknop warmte vraagt, dan kan ik die thermostaat wel dichtdraaien, maar dat signaal bereikt de bridge niet. De hoofdklep blijft open en daarmee ook de vloerverwarming
  • micky_nl
    Opties
    Dus moet je eigenlijk de thermostat én de knop op vloerverwarming handmatig laag zetten. Toch?
  • Is niet afdoende. Het signaal dat een radiatorknop dicht gaat bereikt de bridge niet, waardoor de algemene klep niet dichtgezet wordt. De vloerverwarming heeft geen eigen klep, alleen de algemene. Vandaar dat de vloer bij uitval van de app, of verbinding én met de situatie dat één radiator ergens aan staat, door blijft stoken totdat er weer verbinding is, of ik een andere (domme) thermostaat plaats op de plek van de kamerthermostaat