Slimme thermostaat graden te wijzigen met 0,1 graad

Opties

Ik heb het Tado systeem nu enkele maanden. En volgens mij was de slimme thermostaat te wijzigen met 0,1 graad. Het is het meetpunt voor de woonkamer. Onlangs heb ik de slimme thermostaatknop keuken ook toegewezen aan de woonkamer. In de woonkamer had ik al een slimme thermostaatknop. Deze knoppen zijn alleen in hele graden te wijzigen. Nadat ik dat gedaan had, is de slimme thermostaat aan de muur ook alleen maar te wijzigen in hele graden. En ik ben er bijna zeker van dat deze voorheen te wijzigen was met 0,1 graden. Of heb ik het helemaal mis?

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Lijkt erop dat je de toewijzing van het apparaat dat moet voelen verkeerd hebt staan. Mogelijk hen je een slimme thermostaat knop toegewezen als sensor.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    De situatie is dat je op de knop en thermostaat zelf alleen hele graden kunt wijzigen en in de app of op je computer (via my.tado.com) kun je het per 0.1 graad instellen.

    Dat is inderdaad vervelend, en een veelgevraagde feature is om het op de thermostaat en knop minstens per halve graad te kunnen instellen.

    Tado negeert die vragen.

  • Dragunov
    Opties

    Gewoon aan alles dezelfde instellingen geven, alles per 0.1 als je traag draait, iets rapper op 0.5 en gewoon draaien op 1 graad...

  • Het is juist veel makkelijker en vlugger om met de slimme thermostaat de temperatuur te verhogen of te verlagen. Met de app is het toch omslachtiger. Zeker als je even iets warmer wil hebben. En dan is 1 graad wel ineens een groot verschil. Wordt het gelijk weer te warm. Waarom dan per 0,1 graad of desnoods met 0,5 graad? Kan je veel nauwkeuriger de temperatuur regelen.

    Tado! Help ons hierbij!

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja zo zou ik ook wel een mogelijkheid willen hebben om via de thermostaat het systeem in afwezig mode te zetten... maar ja, we kunnen wel zoveel willen, als Tado de verkopen wel prima vindt en de programmeur al een tijd overspannen thuis zit dan gebeurt er helemaal niks.

  • Dragunov
    Opties

    Intern hebben ze wss wel een lijst met features die ze aan werken, maar wss moeten er ook een hoop bugs worden geplet

  • Steef
    Opties
    Vind het ook een gemiste kans van tado dat je niet via de thermostaat of knoppen per halve graad of 0,1 graad kan wijzigen. Dat alles in hele grade moet maakt het niet engergie zuiniger op. En lees dat veel mensen die functie missen het is jammer dat tado het compleet negeert. Misschien tijd om toch is te luisteren naar de mensen die gebruik van het product maken of willen maken
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je reageert op een heel oud topic, inmiddels is het juist slechter gemaakt ipv beter: je kon via de app en site de boel per 0,1 graad instellen en dat is nu 0,5 graad geworden. Op de devices zelf nog altijd per 1 graad.

    Maar mbt de programmeur is de situatie niet veranderd: die is er nog steeds niet of nauwelijks mee bezig. Het schijnt dat ze nu via een of andere mistige constructie "naar de beurs" gaan en een hoop geld binnen willen harken, nou is afwachten of er een ontwikkelteam komt waar wel wat uit komt. Dan kunnen we weer zien of er gereageerd wordt op klantwensen.