Remeha Calenta Ace 40L aansluiten op Tado Thermostaat

Goede middag allemaal,

Afgelopen vrijdag zijn mij Tado Thermostaat en 8 radiatorknoppen binnen gekomen, dus ik start vrolijk met de installatieprocedure, maar na het opgeven van mijn ketel merk en type blijkt dat ik een speciaal installatiedocument nodig heb dat de technische helpdesk mij gaat opsturen binnen vier(?!?!?) werkdagen. Vrijdagmiddag nog via de chat contact gehad met de helpdesk, maar ik moet echt wachten op dit document. Wat mij betreft een vreselijke teleurstelling omdat ik nu niet verder kan met de installatie. Toen ik voor aanschaf aan de helpdesk vroeg of mijn ketel compatible is met Tado kreeg ik een volmondig ja terug, maar geen opmerking over een “speciale” installatie procedure.

Nu is mij vraag of iemand op het forum ook een Remeha Calenta Ace 40L heeft aangesloten op een Tado Thermostaat en mij eventueel kan voorzien van de installatieprocedure.

Als extra info, nu is er een HoneyWell Lyric T6 thermostaat aangesloten op de ketel.

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr. Patrick

Beste Antwoord

Antwoorden

  • Verloopt via een wizard op jouw account

  • Maar die wizard moeten ze klaar zetten of zo? Waarom moet dit zo lang duren?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ze werken niet in het weekend. En ik denk zelfs dat ze niet de hele week fulltime werken, je ziet hier op het forum ook maar 1 keer per week reacties van Tado, een heel rijtje achter elkaar.

    (meestal komt dat niet verder dan een standaard tekst dat je de helpdesk moet raadplegen overigens)

  • Inderdaad, als de handleiding er is voor jou, dan wordt inderdaad de wizard opengezet

  • @pvdven

    Als je dit uitvoert volgens document dan werkt Tado wel met de Remeha Calenta Ace 40C CW5? Bedoel via app installatie hoef je niet iets anders te doen?

    Hij wordt hier morgen geïnstalleerd... met de sneeuw in vooruitzicht mag ik hope. Op warm huis morgen na installatie...
  • arien
    arien ✭✭

    Hallo

    in het bovengenoemde document staat een fout op pagina 6. Daar wordt genoemd dat je de bridge weg kan halen omdat hij niet meer nodig is. Dat klopt niet. Nadat ik deze weg had gehaald in mijn Calenta Ace kreeg ik gelijk een foutmelding en werkte de cv ketel niet meer. Die ‘bridge’, bij mij een rood draadje op connector BL is noodzakelijk.

    Verder heb ik de handleiding voor installateurs gebruikt voor het opnieuw configureren van de Tado thermostaat omdat ik van een Vaillant Bus aansluiting overging naar een OpenTherm aansluiting. Ik heb die herconfiguratie diverse keren exact volgens de instructies uitgevoerd maar ik bleef maar steeds de response FAIL krijgen. Dus uiteindelijk Tado support gebeld en gekozen voor ‘electricien’ (en niet eindgebruiker) waarna een belgische support medewerker het op afstand netjes heeft doorgevoerd. Dus alles werkt weer perfect.

    mvg

    Arien

  • @arien

    Dit las ik gelukkig net op tijd! Dat gaat me veel tijd schelen.. dank!!!