Slimme Radiatorknoppen toevoegen

Hoi allen,

2 jaar geleden een tado pakket gekocht met een thermostaat,bridge en extensiekit. Dit gekocht voor een draadloze verbinding voor mijn vloerverwarming in de woonkamer

Nu wil ik voor de 1e verd. Radiatorknoppen toevoegen. Ik heb nu standaard thermostaatknoppen op de radiatoren maar de radiatoren slaan niet aan als in de woonkamer de bereikte temp Is behaald.

Mijn vraag is: als ik nu op de radiatoren thermostaatknoppen van tado plaats communiceren die dan rechtstreeks met de cv ??? Zodat ik boven altijd warme radiatoren krijg wanneer ik dat wil? Of gaan die dan als nog via de kamer thermostaat van tado??

Ik heb me laten vertellen dat ik maar 1 circuit heb en verschillende installateurs vertellen me dat ik maar moet overstappen naar een evohome systeem van honeywell.

Wie kan mij helpen en voorzien van info!?? Hartelijk dank

T.

Antwoorden

  • Ja, installateurs raden altijd Evohome van Honeywell. Ik heb het idee dat ze dat doen, omdat ze Tado niet goed kennen.


    Ik zit in de zelfde situatie als jij. Wellicht dat wij elkaar op de hoogte kunnen houden van een oplossing. Ik heb twee topics, waarvan één net gestart. Op mijn eerdere topic wordt helaas niet gereageerd.

  • Hallo massri,

    Laten we elkaar op de hoogte houden inderdaad, altijd makkelijk.
  • Hoi, je moet dit even aangeven via het contact formulier. Dan passen ze het aan voor je.

    Ik had dezelfde situatie. Na contact sturen alle radiatoren via de slimme thermostaat de regelklep/CV aan.

    Ook als de temperatuur in de woonkamer bereikt is. De thermostaat wordt dan dacht ik in master/slave mode gezet.

  • Hoi Gilberto,

    Ik heb de knoppen nog niet in bezit. Wil voor aanschaf eerst weten of het mogelijk is in mijn situatie. Er zijn echter maar vrij weinig monteurs die mij informatie kunnen verschaffen over een tado producten.

    Maar het is dus wel zo dat de radiatorknoppen zelf contacr kunnen leggen met de CV? Moet je hiervoor dan een extra thermostaat o.i.d. kopen voor de boven verdieping of volstaan de knoppen zelf al?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Nee ze communiceren allemaal via de internet bridge met elkaar en via de thermostaat dan met de ketel.

    Dat is meteen ook het zwakke punt: als je niet een zodanige plek kunt vinden voor je internet bridge dat alle knoppen daar draadloos contact mee kunnen hebben dan houdt het op met Tado, ze hebben geen voorzieningen voor bijv heel grote woningen of met heel veel afscherming om het draadloze signaal verder te laten komen.

    Maar in de basis kan het dus wel wat je daar wilt.

  • Hoi Rob2,

    Bedankt voor de reactie, zo'n grote woning heb ik niet ;) maar fijn om te horen dat ze allemaal communiceren met de bridge. Neem aan dat 1 bridge volstaat die ik al heb?

    Maar je zegt via de thermostaat, ik heb die beneden in de woonkamer hangen voor de vloerverwarming. Gaan de radiatorknoppen dan niet mee op die ingestelde temperatuur? Ik wil echt dat als ik beneden 20gr heb en op de slaapkamer 19 dat het dan ook allebei verschillend is. Overruled de thermostaat dan niet in deze de radiatorknop of zet de radiatorknop dan de vloerverwarming op hold als ik boven warmte vraag?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Je kunt maar 1 bridge hebben. Daarom waarschuw ik daar ook voor.

    Als je het goed configureert kwa ruimtes e.d. dan werkt dit goed.