Temperatuur sensor geeft geen signaal naar ketel

Hallo,

Ik heb sinds een week mijn tado spullen binnen, en vandaag alles geïnstalleerd.

Echter zit ik met 1 probleem die ik helaas nog niet opgelost krijg, ik heb 3 ruimtes die apart van elkaar moeten gaan verwarmen.

Ruimte 1, bedrade slimme thermostaat met 3 radiator knoppen.

Ruimte 2, 1 radiator knop.

Ruimte 3, draadloze temp sensor en 2 radiator knoppen.

En nu komt het, ruimte 1 en 2 sturen prima de ketel aan als er warmte vraag is, echter ruimte 3 met de temp sensor vertikt het om de ketel aan te sturen, iemand enig idee wat hier verkeerd gaat?

Gr

Antwoorden

  • Heb je in ruimte 3 de draadloze sensor als meettoestel ingesteld ?

  • De sensor staat inderdaad ingesteld als meettoestel, heb ondertussen ook reactie van de helpdesk van tado gehad, deze heeft iets aangepast en het zou nu moeten werken. Ga dit nog proberen zodra ik thuis ben
  • Hoi Romke,

    ik heb hetzelfde probleem. Is het bij jou opgelost en weet je ook hoe?

  • Probleem is alleen maar erger geworden nadat tado een “aanpassing” heeft gedaan, zelfs mijn bedrade slimme thermostaat geeft geen signaal meer naar de ketel, heb het hele systeem afgekoppeld en terug in de doos gedaan en komt een grote sticker “retour” op.
    Systeem is niet echt betrouwbaar en de helpdesk is mij veel te lastig te benaderen en duurt een eeuwigheid voordat er bericht terug komt.
  • Dat is lullig. De reponse van Tado is i.d.d. niet bepaald snel. Ik wacht het even een paar dagen af. Succes verder, en dank voor de info.

  • Ik kwam net nog wel onderstaande oplossing tegen. Misschien dat dit je toch nog helpt. Ik ga het in ieder geval proberen:

    Zie laatste opmerking.