Na vervanging thermostaat geen communicatie met ketel meer :(

Opties

Dag lieve mensen,

Ik zit al sinds gisteren in de kou. Ik wacht nog steeds op een antwoord van Tado klantenservice.

Kort verhaal. Ik had twee keer een complete set van thermostaat, bridge en radiatorknoppen van Tado. Ik had één set geïnstalleerd. Alles werkte goed, maar het bleek dat ik de set die geretourneerd moest worden had geïnstalleerd.

Ik heb de hele set dus vervangen, met de andere set. Thermostaat, bridge en alle radiatorknoppen.

De draden op de thermostaat zijn goed aangesloten. Precies hetzelfde als met de vorige thermostaat en dat werkte goed.

Nu is alles aangesloten en alles "gepaired", maar de ketel doet niks!

Ik zie nergens een fout of error. Volgens de app werkt alles goed en alles is aan het "heaten" echter de ketel doet helemaal niets. Warm water werkt wel onafhankelijk van Tado app, dus de ketel mankeert niets.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd: (deze stappen heb ik meerdere malen genomen)

Alles opnieuw pairen. Batterijen eruit en opnieuw gestart. Alle devices.

Ketel stekker eruit en of gereset.

"Home" in de app helemaal verwijderd en alles opnieuw aangesloten.

Thermostaat knop 10 seconden ingedrukt houden opnieuw starten.

Bridge ook 10 seconden en opnieuw gereset.


Ik heb echt geen idee wat er aan de hand is of wat ik verkeerd doe. Ik hoop dat één van jullie een oplossing voor mij heeft!

Ps. Als ik op mijn Remeha Tzerra de schoorsteenveger optie indruk, dan gaat alles wel aan, maar tijdelijk. Als de functie klaar is dan werkt het niet meer!

Mvg

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit soort problemen kun je bij Tado niet zelf oplossen, daarvoor moet je de helpdesk benaderen.

    En dit is het gebruikersforum, niet de helpdesk.

  • Sonny57
    Opties

    Nou beste Rob, ik heb het inmiddels wel zelf kunnen oplossen zonder Tado en raad eens waar? Nee, niet via helpdesk, maar hier via de lieve behulpzame mensen van dit "gebruikersforum".

    Na veel zoeken bleek de oplossing te zijn het instellen van de thermostaat op D01.

    Veel dank aan gebruiker "Drum"! 🙏

    Hij plaatste een link naar de pro installatie handleiding.

    Hier een link naar de vraag en oplossing

    https://community.tado.com/nl/discussion/5203/mijn-ketel-reageert-niet-op-de-tado

  • Dragunov
    Opties

    Had dit ook eens gehad, rond de middag (tijdens mijn lunchpauze) aan Tado gemeld en in de namiddag reeds opgelost

  • Sonny57
    Opties

    Dat is mooi. Gelukkig heb ik het zelf opgelost, want ik heb nog steeds niets van Tado teruggehoord! Niet via chat en niet via email. Ik heb zelfs een voicemail achtergelaten. 3 dagen.

  • Drum
    Opties

    Wat ik raar vind is dat je Tado overal kan kopen, maar dat Tado er schijnbaar vanuit gaat dat een installateur de thermostaat aansluit. In de normale handleiding wordt helemaal niet benoemd dat je de thermostaat moet configureren voor jouw type ketel (dat je dat moeten configureren is op zich logisch). Het zou wenselijk zijn dat Tado dit wat prominenter in de handleidingen zit.

    Mijn ervaring met de Tado helpdesk is overigens prima. Deze week nog uitgebreid contact met ze gehad. Ze hebben me prima geholpen.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je de unit als consument bestelt en wilt aansluiten moet je dat doen met de wizard. Die stelt je vragen zoals welke ketel je hebt en welke thermostaat. Daaruit bepaalt ie hoe het geconfigiureerd moet worden en hoe je alles moet aansluiten.

    Veel mensen bladeren daar even doorheen alsof het vrijblijvend is en nemen zich voor daar later nog wel eens naar te gaan kijken, maar door in die wizard verkeerde antwoorden te geven breng je jezelf in de problemen want dan moet alles ineens door de helpdesk worden gefixed OF moet je de installateur mode gaan gebruiken waar je wellicht dan niet uitkomt.

    Dus doe gewoon wat er op het briefje in de doos staat. Dan werkt het goed.

  • Ik heb zelf voordat ik ging installeren me er goed in verdiept en binnen 15min was ik klaar. De wizzard volgen en je kwam in mijn geval op hele duidelijke instructies voor een modulerende Nefit ketel zonder Open Therm. Dus ik heb geen slechte ervaring in mijn geval. Maar inderdaad je mag van een helpdesk wel een snelle reactie verwachten.