Wat te kopen?

Opties

Momenteel zijn mijn radiatoren uitgerust met deze thermosstaatknoppen(zie foto). Het lijkt me dat ik die moet vervangen maar ik heb geen idee welke ik moet kopen om ze te laten werken met Tado. Kan iemand mij adviseren? Bij voorbaat heel veel dank.


Antwoorden

  • Dragunov
    Opties

    Tado knop heeft adapters in verpakking die in de meeste gevallen de meeste soort dekken.

    Als het totaal niet werkt dan zal je gans grijs stuk moeten veranderen

  • HenkMLK
    Opties

    Maar dat is nu juist het probleem. Waarmee moet ik het grijze stuk vervangen?

  • pvdven
    Opties

    Gewoon even deze foto in de chat naar de supportdesk van Tado sturen. Heb je binnen een uurtje of zo antwoord.

  • Dragunov
    Opties

    Dit zijn de nieuwe tussenstukken hier bij ons

  • WardjeP
    WardjeP
    oktober 2020 aangepast
    Opties
    Ik heb bij Bauhaus de goedkoopste thermostaat kraan gekocht die er was en die werkt perfect. Was nog geen €20,00 volgens mij. Als de ventieladaptor M30x1,5 is, past de Tado er zonder verloopstuk op
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Heeft die knop van jou debiet instelling, zoals die in het voorbeeld wel heeft?

  • WardjeP
    Opties
    Ik weet niet precies wat je bedoeld met debiet instelling.
    Maar deze heeft wel een uitstekend pennetje wat ingedrukt wordt om de thermostaat kraan te sluiten.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Met debiet instelling wordt bedoeld dat er ook een of andere draaimogelijkheid op de kraan zit waarmee je kunt instellen hoe VER hij opgengaat als het pennetje niet ingedrukt is.

    Die kraan van HenkMLK heeft dat. Dat pijltje wat van ZU (dicht) tot 10 loopt en wat je kunt draaien met een speciaal sleuteltje (of een gewone steeksleutel) op die zeskant.

    Het voordeel daar van is dat je dan de radiatoren zo kunt afregelen dat ze onderling in verhouding de juiste hoeveelheid warmte geven. Dan heeft de Tado kraan minder te doen.